Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

DOWNTOWN

Kategori: I USA

Hejsan!
Haft fullt upp så har inte haft tid att sitta vid datorn men nu så!
 
I onsdags kom Michel och hans utbytesstudent Sasha from Russia och hämtade mig så åkte vi till dunkin' donuts. Om man åker dit på morgonen kan man få munkarna nygjorda och varma, det var GOTT!! Efter det tog vi bilen (man åker bil precis överallt här) till nåt gammalt hus så berättade Michel massa om Raleighs historia. Sen åkte vi vidare till downtown och gick runt bland the government, massa restauranger och hälsade på Michels kompis. Det var lite för varmt för att kunna njuta av allt men det var kul ändå. Sen åkte vi till en typisk southern restaurang, det va väl inte det godaste jag har ätit men helt okej. Allt var friterat ca 100 gånger... Efter lunchen hämtade vi upp Philip som går på Sashas skola så åkte vi till deras skola och kollade runt. Sen var jag tvungen att åka hem för att packa pga att jag skulle till Charleston på kvällen.
 
På kvällen kom Jim och hämtade mig så åkte vi till hans hus och spelade lite tennis, han tyckte jag var duktig så det känns ju bra inför måndag. Kanske inte har sagt det men jag ska börja spela tennis på måndag! Ska bli jättekul att träffa lite folk. Iaf, efter tennisen käkade vi lite sen tidigt torsdagmorgon åkte vi mot Charleston. Jag var världens sämsta fotograf där så har knappt några bilder att visa er men jag och Stephi från Tyskland gick runt, shoppade, åt glass vid havet, kom vilse, hängde vid poolen, dog av värme och åt. Det var typ en sammanfattning av resan!
 
Imorgon åker jag, pop-pop och Monika till Asheville för att hälsa på en annan av mina host sisters, Nina. Så kommer inte kunna skriva förns kanske måndag.
 
Ha det bra så hörs vi när vi hörs!
Puss
 
D
Sista bilden är den enda jag har från Charleston.
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Pop-pop?? Kallas han det. Var det fint i Charleston? Verkar som ni ska fortsätta att ha det supervarmt ett tag till. Puss puss

    2012-08-18 | 15:04:24
  • cathy säger:

    BABY! saknar dig supermycket. inte ens kul längre... men du verkar ju ha det bra! LOVE U

    2012-08-20 | 09:33:38

Kommentera inlägget här: