Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

HIGH SCHOOL

Kategori: I USA

Hej!
Som jag skrev igår var första dagen extremt jobbig. Åkte hemifrån 06.50 och kom hem runt 6. Då var det bara och sätta sig med läxor på en gång.
 
Dagen började med kaos. Gick vilse, hittade till biologin till slut men skulle tydligen inte dit, fick nån rundtur av nån lärare och sen slutligen till rätt biologi. Den klassen är svår och tråkig. Kan inga "biologi-ord" så tar år att göra en liten uppgift som borde göras på 5 min. Det är mest freshman i den klassen också och inte direkt socialt folk så ej roligt. Låter som världens negativaste men det är riktigt tråkigt, om jag kunde skulle jag byta.
 
Sen var det English 3 Honors, bästa klassen!! Bra lärare, roliga uppgifter och roligt folk! Vi läser just nu en bok som heter "Black boy" som handlar om hur det var att vara svart i södern runt år 1915. Den verkar jättebra och lättläst så jag förstår allt. Alla i den klassen är juniors precis som jag så känns som att jag passar bäst in där.
 
3rd period har jag team sports. Det är kul och skönt att inte ha nåt plugg. Igår var det bara massa info men idag sprang vi lite och började träna på softball. Känner mig helt lost eftersom alla andra kan reglerna medan jag inte fattar någonting...men det löser sig. Fick även veta att vi kommer spela handboll senare, lääängtar till det!! Fast folk vet inte vad handboll är här så kommer kanske inte vara toppklass. Känns som att alla känner varann i den klassen och vi har inte fått någon tid alls att prata med varann så är lite ensam där haha. Förhoppningsvis blir det roligare senare!
 
Sen var det dags för lunch. Var livrädd när jag gick in där men sen såg jag en tjej från min biologi så satte mig vid henne och hennes kompisar. Det SUGER att inte känna någon på sin lunch. Blir så tråkigt då när alla sitter och pratar om folk på skolan som jag inte har någon aning om vilka de är så då sitter man bara där tyst. Det är ablolut inte så att de inte är snälla det är bara att jag verkligen inte känner dem så det är som att sitta och prata med främlingar. Förresten så äter de typ PBJ sandwich, kakor, chips och chokladpudding till lunch här...
 
Sista lektionen är civics. Gillar läraren och klassen så den blir nog rolig. Sakerna vi gör är ganska lätta också så behöver inte anstränga mig. Finns inte så mycket att säga om civics, det är lätt och verkar kul. Slutar tjugo över två.
 
Efter skolan är det tennis fast inte förns 4 så först satt jag och 3 tjejer från tennislaget i biblioteket och pluggade. Japp, läxor från första dagen. Tennisen är huur rolig som helst och känns som att jag blir bättre och bättre. Vi har till och med match imorgon....nervöst!! Men har inga förväntningar på mig, det får gå som det går.
 
Det var alltså min första skoldag. Var helt slut när jag kom hem och började nästan gråta av biologiläxan, så frustrerande när man vet att man kan det på svenska men fattar inget av det som står. Hoppas att skolan blir bättre för just nu är det inte mitt favoritställe om man säger så.
 
Saknar Rudbeck haha!
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Lilla gumman. Jag förstår att det är tufft. Det blir bättre. Det är alltid segt att vara ny på nåt ställe. Tänk dig hur utbytesstudenterna i Sverige känner sig. De förstår verkligen inte ett enda ord!!!Kom bara ihåg att ingen kräver mer av dig än att du är där och försöker hänga med hjälpligt. Den superambitiösa Hedvig kan få paus ett tag;)

    2012-08-29 | 06:37:49
  • Nelly säger:

    Det blir bättre heddo!! Ha lite tålamod så kommer det gå lättare sen, puss bästis<3

    2012-08-29 | 08:08:05
  • Lovisa säger:

    Vi saknar dig på Rudbeck också!!!!
    Men du ska se att det blir lättare snart, du kommer komma in i det!

    2012-08-29 | 10:27:14
  • Matilda Odén säger:

    Hej Hedvig!!
    Hoppas det var bättre idag, du lär snart känna någon som du kan sitta med på lunchen!

    2012-08-29 | 15:12:30
  • vetefan säger:

    Rudbeck<3

    2012-08-29 | 18:03:12
  • Systrami säger:

    Allra käraste syster. Jag vill bara hålla om dig och säga att allt kommer bli bra, som när du dog med allt plugg på rudbeck(tror ej du kommer sakna plugget)

    Hang in there champ!! (fett amerikansk)
    Pussssssss

    2012-08-29 | 19:39:38

Kommentera inlägget här: