Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

IN RALEIGH

Kategori: Innan USA

Hello everyone!
Ääääntligen framme efter en helvetesresa...började på arlanda med tårar, tårar och lite mer tårar sen tog den över 50 h med ett 9 h försenat plan i Paris, en halv natt på ett hotell i NY och sen ett 4 h försenat plan i NY. Paris flygplats var nog det värsta på resan, inga resturanger, inga affärer, inget internet och otrevlig personal men vi var positiva ändå och löste det med att ha ett solsidan-maraton. Men sen efter många om och men var man framme! Min familj (mom, dad, Sheila and Monika) stod på flygplatsen med blommor och en skylt, dom är verkligen hur snälla och mysiga som helst! När dom kom och mötte mig var klockan halv 12 så jag var vääldigt trött så vi körde bara tillbaka till huset och så gick jag och la mig.
 
Idag när jag vaknade var bara dad hemma så vi åt frukost tillsammans sen packade jag upp lite och skypade med mamma och pappa. Efter det var det lunch, peanutbutter jelly sandwich! Alla ba ooh you´re a true american now! Det va faktiskt ganska gott, så blir nog fler såna luncher... Klockan 4 var det dags för ett birthday party till en av Monikas kompis syster. Det var en spansk fest, tydligen är 15 en viktig ålder i Spanien så allt var väldigt fancy. Och det fanns en pinata!! Vi lekte lekar, lyssnade på musik, åt mat och dansade så det var jättekul!
 
Imorgon kommer någon från AFS (min organisation) hit och ska prata om något som jag inte vet än. Troligtvis massa info om mina olika kontaktpersoner här. Sen kommer mina "grandparents" hit och äter lunch också! Och självklart ska vi kolla på handbollsfinalen!!! Jag sa att jag skulle förklara reglerna för dom för dom har aldrig kollat på handboll.
 
Men jag mår bra iaf och allt känns toppen! Vädret är varmt och fuktigt, svettas som aldrig förr...men synd och klaga! Hoppas ni har det bra där hemma så skriver jag när jag kan, skriver troligtvis villka klasser jag väljer på måndag.
 
Puss och kram.
Puss på världens bästa syster.
 
Arlanda med Lovisa innan gråtkalaset började.
Molly (en annan utbytesstudent) i Paris.
Pariiis, innan vi visste att planet var försenat haha
Jag och vårat plan, dubbeldäckare, det var sinnessjukt stort.
Sorry för extremt ful bild men här är vi slitna men glada på flyget till New York.
Här är jag idag i mitt badrum innan the birthday party!

Kommentarer

  • Maria R säger:

    Heja! Duktigt att överleva resan och skönt att familjen verkar vara så bra! Du kommer att få en grym tid och mängder av härliga minnen, tänk bara att du fått se en pinata irl redan första dagen! Finns dom på riktigt liksom?!

    Kram

    2012-08-12 | 06:21:02
  • Mr Hemlig säger:

    Skönt att du kommit fram :)
    Ta vara på tiden på andra sidan och njut att alla intryck, upplevelser mm du kommer få vara med om!
    Kram

    2012-08-12 | 11:15:59
  • Mamma säger:

    Vad roligt det kommer att bli att följa med i din blogg. Och det var jätteskönt att se dig på Skype igår. Familjen verkar underbar. Lustigt att din moster bor i San Rafael. Världen är liten. Nu laddar vi för finalen. Svenskarna behöver nog stöd från båda sidor av Atlanten för att ha en chans så heja duktigt du med.

    2012-08-12 | 13:56:28
  • emmy säger:

    åh hoppas du får det toppentoppen bra Hedvig!!

    2012-08-13 | 00:00:39
    Bloggadress: http://saturdays.devote.se
  • Sanna säger:

    Hej Hedvig

    Bra kämpat!!! Skönt att ni kom fram och att allt verkar bra, take care. Kram

    2012-08-13 | 21:23:23
  • nelly säger:

    Åååh fin du är bästis, bra att du fotar mycket!! puuss

    2012-08-14 | 00:22:02
    Bloggadress: http://nellzi.devote.se

Kommentera inlägget här: