Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

GOOODMORGON

Kategori: I USA

Idag blir det julbak. Lussebullar och knäck ska jag göra. Imorgon har AFS en julfest och alla ska ta med sig en maträtt från deras land och en julkaka så då tänkte jag göra knäck. Jag ska även ta med mig swedish meatballs, lagom avancerat tycker jag.
 
Igår gjorde jag och Monika en himla mysig sak. Vi gled runt i hennes bil och lyssnade på musik och dömde alla husens belysningar. Vi kom fram till att jag gillar vita ljus, hon färgglada. Ingen av oss gillar uppblåsbara grejerna, ljus i varje fönster eller plottriga hus som inte matchar. Men det värsta av allt är när folk blandar olika nyanser av vita ljus.
 
Två veckor kvar till jullov nu, dock det kortaste jullovet i mitt liv.....jag börjar skolan redan 2a januari...:( MEN det ska ändå bli skönt med lov och efter lovet börjar ju fotbollen!! Fast nu taggar jag mest till att vi ska spela handboll i min team sports klass de närmaste veckorna. Jag ska va lite coach eftersom inte ens läraren kan alla regler men det ska bli kul att se hur det går för alla.
 
Nu ska jag kolla på julkalendern:)))
Ha en bra dag, eller kväll för er i Sverige då.
Bild från julfesten förra helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: