Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

PANERA

Kategori: I USA

Hejhejhallå.
Igår var det fredag, hade lite prov och spelade lite basket i skolan. Coach Inscore ( min team sports lärare) är så himla rolig. Han kom helt excited igår och ba "Hedvig jaa" (han lägger alltid på ett ja efter mitt namn för att han tycker att det låter svenskt...mer tyskt tycker jag) och började berätta att de hade varit några flickor på hans dotters skola som hade kommit i vita linnen och med ljus i håret. Han hade tyckt att det va lite wierd så han frågade och så sa de att det var en svensk tradition (LUCIA<3). Så då kände väl han att det var något som jag ville ta del av så då fick jag förklara varför vi firar lucia osv. Det skämmiga va bara att jag inte riktigt vet det....jag vet att hon var ett helgon och att vi har alla ljusen för att det är så mörkt ute men varför firar vi egentligen? På tal om idrottslektioner  är det så stor skillnad på här och i Sverige. I Sverige har vi ju mottot "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder". Här gäller mer "är det inte perfekt väder så sätter vi inte en fot utanför dörren". Minsta duggregn=OMG STANNA INNE!!!!! Till och med regn dagen innan betyder stanna inne pga att då är ju faktiskt planerna lite blöta. Den här veckan var det runt 10 graden och sol men nej gud det är ju fööör kallt. I Sverige går man minsann ut i snöstorm och minus 10 som riktiga vikingar hehe.
Igår kväll åkte jag och Monika till panera för att träffa Cara(om ni inte ännu vet det så är det min liaison). Trevlig liten middag var det.
Hej hej Monika, hej på dig Monika.
Jag skulle se "vanlig" ut där av den sura minen.
Efter middagen åkte vi till ett julgransställe för att, ja, köpa julgran helt enkelt. Här är Monika och Sheila. Ni ska få se lite fler bilder från det sen. Vi hittade iaf en gran och idag ska den pyntas!
 
Idag ska vi även på middag med dad's föräldrar och senare ska jag till Morgan och fira Hanukkah med hennes familj. SÅ taggad för det, jag vet ingenting om Hanukkah men det ska bli kul att se hur det går till.
 
Jag kollade nyss på julkalendern förresten, älskar att Leif är med hahah!!!
 
Hoppas ni får en bra dag!
 

Kommentarer

  • Mamma o Pappa säger:

    Vi läser din blogg med stoooor behållning. Du skriver så himla bra och målande. Man får verkligen en bra bild och känsla av allt du gör och upplever. Jag har inte följt julkalendern. Axel säger också att den är bra så vi borde nog. Idag har jag lussat i kyrkan. Du kan ju berätta för dem där i Amerrkat att även tanter får dra på sig linnet ibland:). Imorgon ska vi välja gran. Om det blir som det brukar så kommer det enligt Pappa vara den snyggaste granen vi nånsin haft. Vi måste bestämma hur vi ska skypa i jul. Vårt förslag är den 23:e på kvällen. Alltså på dan för dig. Funkar det?

    2012-12-15 | 22:56:40

Kommentera inlägget här: