Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

FRÅGA

Kategori: I USA

Hej har en fråga! hur fick du råd med att åka till usa, sökte du stipendium? :)
 
Fick denna kommentar på förra inlägget. Som ni kanske vet är det allt annat än gratis att åka som utbytesstudent (men helt klart värt det!!). I mitt fall så var det mina fantastiska föräldrar som betalade men det finns massa olika stipendium att söka om man vill det. Jag betalar det mesta här borta själv och för att kunna göra så mycket som möjligt under mitt år så sparade jag typ allt förra året, jag var Ove#1. Jag har inställningen att jag är hellre totalt pank hemma nästa sommar än att inte få ut så mycket som möjligt av mitt år. Jag ska till exempel resa ganska mycket, bl.a. Tennessee i februari och NY i mars. Men som sagt, om man känner att man inte har råd att betala så mycket så finns det stipendium att få! :) Men ett tips är att spara så mycket fickpengar som möjligt för att, iaf i USA, så finns det så mycket olika saker att se och uppleva som inte ingår i själva avgiften till organisationen. Hoppas jag svarade på din fråga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: