Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

OBAMA VS ROMNEY

Kategori: I USA

Ahapp, då drar det igång, Barack vs Mitt. Här blir det valvaka med popcorn och varm choklad. Jag är påriktigt rädd för att Romney ska vinna, usch fy blä, tycker verkligen inte om hans politik. Jag är så glad att jag valde civics den här semestern så att jag är lite insatt i valet. Och så kan jag tillägga att jag ääälskar Ms. Walker!! Hon lär ut så himla bra och gör allt mycket roligare (trots det sover jag ganska ofta på hennes lektion, hehe matkoma varje dag..)Älskar iof alla mina lärare men kan skriva ett inlägg om dem senare för det förtjänar de verkligen! Back to valet. Här i NC har röstlokalerna redan stängt men eftersom detta landet har så många olika tidszoner så måste vi vänta med att få några resultat. Alla säger att det är det jämnaste valet på länge så det ska bli väldigt intressant. Imorgon ska vi diskutera allt i civics så det gäller att följa det noga.
Heja Obama.
 
Kan berätta att jag var ledig idag också, chill. Tror de använde Millbrook som röstningslokal så då fick inte vi småbarn vara där. Dagen har mest gått åt till att skriva på mitt project i engelska</3 och träna<3. Mycket intressant info...jaja, hoppas ni också följer valet! Jag är så glad att jag är här under ett val-år, mycket som händer fast samtidigt måste man akta sig för vad man säger...det är lätt att uppröra folk. Har inte gjort det än, eller kanske lite när jag sa att jag var emot dödsstraff. De tyckte att vi har för lite dödsstraff(??!!!). Nu ska jag gå och titta på tv och höra hur det ser ut hittills.
Ha det bra!

Kommentarer

  • Stolta mamma säger:

    Straight A´s - you go girl

    2012-11-08 | 14:36:08
  • mm säger:

    Hej har en fråga! hur fick du råd med att åka till usa, sökte du stipendium? :)

    2012-11-08 | 17:41:44

Kommentera inlägget här: