Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

12 oktober

Kategori: I USA

Ännu en skolvecka har gått. Första veckan som jag faktiskt behövde plugga hyfsat mycket så var lite "stressad"....grymt skönt med fredag nu iaf!
 
Idag följde Blandine med mig hem från skolan och sen tillbaka för att spela en minitunering som tennisavslutning. Alla var supposed (hittar inte svenska orded haha) att ta med sig en kompis/förälder att spela dubbel med sig. Efter blev det pizza och tårta och nu är tennissäsongen slut.:( Har varit jättekul att spela även fast jag bara gjorde det på skoj men längtar till fotbollen nu, tyvärr börjar den inte förns i Januari så får träna på eget håll ett tag.
 
Imorgon har vi först gleening. Det är volontärarbete som min familj gör. Man går på fält och plockar potatis/grönsaker och sen ger man det till organisationer som ger mat till de som inte har så mycket. Volontärarbete är mycket större här och det känns som att alla gör något. Tror det är ett sätt att få respekt. Efter det blir det the high point of the weekend, STATE FAIR!!! Ska dit med Grace och ska äta ALLT från friterade oreos till the krispy Kreme burger. Kinda disgusting med det är alltså som en vanlig hamburgare fast istället för bröd har man två munkar. Riktigt taggad är jag! Tar med mig kameran så kommer ha lite bilder att bjuda på.
 
Ser det inte gott ut haha?
 
Hoppas ni får en lika bra helg som jag kommer ha allihopa!
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det ser ut som om den värsta sommarhettan är över. Måste du ha jacka nu?

    Svar: Nepp, ingen jacka än. Fortfarande svensk sommar. Väderrapporterna stämmer inte alls, mycket varmare:)
    hedvigusa.blogg.se

    2012-10-13 | 12:40:44

Kommentera inlägget här: