Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

2 OKTOBER

Kategori: I USA

Oktober?? Really? För det första kom jag ju nyss hit, tiden flyger iväg. För det andra hade jag klänning idag och svettades ihjäl med våra 28 grader och 150% luftfuktighet. Får fortfarande påminna mig själv varje dag om att det faktiskt är oktober. Sjukt är det. Om ca en månad är det Halloween, sen Thanks giving (mat<3<3<3), jul, nyår och sen i Januari förhoppningsvis en trip till Tennessee och träffa Lovisa!!! Har en känsla av att allt kommer gå väldigt fort. Har massor att se fram emot under hela året och det gör att hemlängtansattacker inte håller i sig så länge. Just nu trivs jag som aldrig förr och kan verkligen inte tänka mig att åka hem. Det skulle bara vara weird att komma hem nu. Saknar er såklart men oj vad jag hellre är här där jag slipper plugga och kan behålla brännan till jul.
 
En annan rolig sak som hände idag var att jag fick a 99 på mitt engelskaprov och därmed var bäst i klassen. Hehehe not even my first language. Så nu pryds väggen där inne med en stor lapp som säger "Hedvig Morén". Alltid kul med uppmuntran juuuu.
 
Är även lagkapten i mitt volleybolllag på team sports classen och idag skulle vi ha ett litet "OS" så alla kaptener fick välja ett land. Någon som har en gissning vilket land jag valde? SVERIGE såklart!! Och fick alla i mitt lag+coachen att säga Sverige istället för Sweden eller som coachen först trodde det hette på svenska, Sveeeden. Självklart vann vi båda våra matchen, finns ju inget annat när man spelar för Sverige.
 
Sammanfattning: Mycket bra dag.
Lycklig tjej efter shopping i Minneapolis i somras.
Farmor och farfar, fick erat brev igår. Tusen och åter tusen tack!<3

Kommentarer

  • Moster Karin säger:

    GRATTIS !!! Otroligt duktig

    2012-10-03 | 07:51:47
  • Mormor säger:

    Att du är så glad gör mig helt lycklig!!!

    2012-10-03 | 10:16:34
  • Pappa säger:

    Hej Hedvig
    Ibland leker livet.
    Riktigt duktigt på engelskan. Blev de förvånade att en liten svenska smashade in ett A?
    Go team svärje Go!
    Kram Pappa

    2012-10-03 | 20:48:51
  • mallan säger:

    ny profiiilbiiiild!!!!

    2012-10-03 | 23:42:15

Kommentera inlägget här: