Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

GOING TO RICHMOND

Kategori: I USA

Tänkte mest säga att jag imorgon åker till Richmond, Virginia, för att gå på en oktoberfest som några släktingar har. Kommer hem på söndag så inte en så lång resa men det ska bli kul att träffa massa släkt och att träffa pop-pop igen!
 
Ikväll har jag varit på friday football game men Lily och Sydney. Det var "pink out" för att uppmärksamma bröstcancer-månaden så alla hade på sig rosa kläder/hattar/vingar. Tyvärr förlora vi ganska hårt så jag och Lily drog hem i halvtid...
 
Veckan har annars varit väldigt vanlig. Tog Sverige till en andraplats i volleybollturneringen som vi hade, kan ju inte påstå att jag var helt nöjd med det. Hur svårt kan det vara att surva??!!? Fick hålla mig från att inte bänka folk;) "För att när det är idrottslektion så spelar man bara för att det är roligt" .............I onsdags var det seniorita på tennisen, kort och gott är det en liten fest för att tacka av seniors i laget. De fick blommor, vi åt, spelade tennis, åt lite till och slog sönder en piniata. Kulkul var det. Fick mina betygslappar idag också (man får såna ibland, alltså inga final grades) ooooch jag hade strait A's:))) Kommer få en chock när jag kommer tillbaka och faktiskt behöver kämpa i skolan. Men det tar vi då.
 
Just det! (Ser du mamma, jag kan hur man skriver det på rätt sätt) Jag skypade med Lovisa igår och båda blandade in engelska uttryck och tyckte att det var lättare att prata engelska än svenska. Ska bli så kul att se hur man låter när man kommer hem till Sverige.
 
Ha en skön helg!
 
Google levererar en bild på Richmond.
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Härligt jobbat Hedvig.... Bra att du inte började bänka lagkompisarna, kan lätt bli dålig stämning, ha ha.

    Sköt om dig, kram

    2012-10-06 | 15:41:06
  • Sanna säger:

    Det var inte mamma, utan Sanna ( dj... autofyll)

    2012-10-06 | 15:41:52
  • Ida säger:

    Hur har du gjort med datorn? Köpte du en ny innan resan eller hade du med en gammal? Eftersom du skriver med å ä ö antar jag att du inte köpt en i usa :)

    Svar: Fick låna Lovisas dator innan jag åkte hit :)
    hedvigusa.blogg.se

    2012-10-06 | 15:57:55
  • Mamma på riktigt säger:

    Jag undrade just vem det var som skrev och låtsades vara jag. Undrar fortfarande vad det var du gjorde i Myrtle beach som var så roligt.

    2012-10-07 | 00:55:21
  • Christoffer säger:

    Hej Hedda det är mörkt och skit tråkigt in Svedala / i helgen var det USM i deje 96 kom 2 i gruppen dom var gryma men du saknades / kör hårt och va lite galen men inte för galen då kommer jag o tar dig i örat / plugga inte i gäl dig du är redan smart / puss o kram

    Christoffer

    2012-10-08 | 18:59:43
  • Christoffer säger:

    Hej Hedda det är mörkt och skit tråkigt in Svedala / i helgen var det USM i deje 96 kom 2 i gruppen dom var gryma men du saknades / kör hårt och va lite galen men inte för galen då kommer jag o tar dig i örat / plugga inte i gäl dig du är redan smart / puss o kram

    Christoffer

    2012-10-08 | 18:59:44
  • Christoffer säger:

    Det blev dubbelt cooooooolt

    2012-10-08 | 19:01:09

Kommentera inlägget här: