Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

HÄR BOR JAG

Kategori: I USA

Hey!
Kom hem från Asheville i söndags och sen dess har det bara varit skola som vanligt. Har mid-terms den här veckan så skolan handlar mest om det just nu och om debatterna såklart. "When it comes to our foreign policy, you seem to want to import the foreign policies of the 1980s, just like the social policies of the 1950s and the economic policies of the 1920s,"  Haha, GO OBAMA. Detta sa han alltså igår när det var debatt. Fast ärligt talat är deras debatter ganska onödiga...bara tjaffsa, sucka och hånle åt den andra. Och så avbryter de varandra HELA tiden så det blir lite jobbigt att lyssna på. Ändå kul att följa och jag ser fram emot att se vem som vinner.
 
Byter ämne. Har bestämt mig för att ta tag i min kondition/vikt nu också så har faktiskt varit ute och sprungit+kört styrka både igår och idag. Fan va mycket tråkigare det är att träna utan ett lag...men vill jag platsa i varsity i vår så är det bara att köra på!
 
Tänkte visa lite hur jag bor så here u go:
Min gata. Går man över parkeringen på andra sidan finns tennisplaner och 2 pooler.
Mitt fina hus. Vi kommer bara bo här till runt jul sen flyttar vi till vårat riktiga hus. Lång historia kort, det blev översvämmning i deras riktiga hus så allt blev förstört så nu har de bott här sen i februari.
Hahahah.....ser jag inte sjukt förvånad ut??!! Aja, skolfotona från MHS är det iaf.
 
Osammanhängande inlägg men bättre än ingenting, right?
Nu ska jag iväg till "jobbet", ha en bra kväll/natt:)

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Hej Hedvig
    Det var verkligen ett typiskt amerikanskt skolfoto. Jag tycker i alla fall att du blev fin på kortet.
    Skönt att träningen kommit igång. Försök att hålla i den framöver så ska det nog gå bra att komma med i representationslaget. Idag var det en artikel i VLT om talangfabriken VästeråsIrsta. Den handlade främst om Miriam, Julia S och Elin Lindblom. De är alla tre med och spelar i div 1 med utvecklingslaget.
    Kul att det går så bra för tjejerna i handbollen.
    Ha de gott!
    Kram pappa

    2012-10-24 | 13:21:00
  • Mamma säger:

    Fina bilder. Hur hade ni det i Asheville? Det var roligt med bilder. Du får gärna lägga upp fler bilder från huset och skolan. De rapporterar från valet här också. Det verkar bli onödigt spännande.

    2012-10-24 | 22:15:38
  • agnes säger:

    SKICKA SKOLFOTOT TILL MIG! typ scanna eller nåt. ni lär ju ha en scanner. du blev superfin cathy, LOVE

    2012-10-26 | 11:32:28

Kommentera inlägget här: