Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

HELGEN

Kategori: I USA

Hallihallå.
I torsdags gick jag på ett Young life möte. Young life är basically en grupp för kristna på Millbrook men är du inte jättereligiös (typ som jag) så kan du gå ändå! Det vi gjorde var mest att hänga, skriksjunga och dansa i ett garage. Det var även lite lekar och sen bad vi på slutet. Det var iaf sjukt roligt och jag träffade massa kul folk och det var lite Sundborn-feeling över det hela. Några tjejer som jag träffade där bjöd in mig att hänga med dom på lördag och det var så klart jag ville det.
 
Meeen först var det fredag och det betydde skola+pep ralley+home coming game!!! Pep ralleyt var galet. Juniors på ena sidan och seniors på andra. Det var cheerleaders, hejaramsor, tävlingar, dans och kulkulkul.
We!
We!!!!!
We believe!
We believe!!!!!
We believe that we will win!
We believe that we will win!!!!!
Typ så höll vi på.
På kvällen åkte jag till the game med Blandine som är en fransk utbytesstudent som också går på millbrook. Tyvärr så började det blixtra så dom kunde bara spela halva matchen men det var roligt ändå och hann se vem som blev home coming queen. Amerikansk värre. Tyvärr så känns hela home coming grejen som en enda stor popularitets-tävling men men.
 
Lördag innehöll XC meet, international festival och häng med mina nya kompisar:))) På kvällen kom Lily och hämtade upp mig (älskar att alla har egen bil här) och så åkte vi hem till henne. Hennes mamma måste ju vara den mysigaste någonsin. Det första jag får när jag kliver in är en stooor kram och hon börjar prata på som att vi känt varann hela livet haha. Vi var typ 10 tjejer som åkte till en Japansk restaurang och käka. Det var en sånt ställe där dom lagar maten framför än. Coolt vare. Efter det åkte vi vidare till Defy gravity som är ett stort rum med studsmattor överallt och en stor skumgummigrop. Barn 4ever<33333 Bästa delen var att det var en "nattklubb" så dom spelade dubsteb och så var det discolampor haha. Sen åkte vi och hängde lite hos Lily. Såååå glad att jag har hittat folk som jag trivs med!
Jag, Allison och Susie utanför Japanska stället.
 
Idag söndag skypade jag med familj+några släktingar. Den skypen gick ju betydligt bättre än den på pappas fest....om nån därifrån läser detta kan jag be om ursäkt, blev bara lite mycket att se alla på en gång. Sen åkte jag, Monika och mom runt och kollade på dyra hus. Alltså hus som skulle platsa i MTV cribs. Alltså ett hus är mitt nya drömhus, tyvärr så ligger priset på 2,5 miljoner dollar men drömma kan man ju göra. Det var alltså massa visningar idag för nybyggda hus som alla kunde kolla på, man behövde alltså inte vara intresserad att köpa.
 
Tänker alltid att jag bara ska skriva lite kort men har hitills inte lyckats så bra på den fronten...
Nu blir det mitt nya favoritprogram Breaking amish med Monika!! Taggad.
Hejdå! <3

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Jag läser med glädje om allt kul du gör. Men jag väntar fortfarande på bilder från det där du gjorde på Myrtle beach som var så fantastiskt.

    2012-10-02 | 12:54:16

Kommentera inlägget här: