Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

SVENSK SKOLA<3<3<3<3

Kategori: I USA

Saker ni borde uppskatta hemma:
*STUDIEBIDRAGET!! Herregud, pinsamt att vi klagar över det. Här får folket alltså 0 kr i månaden så har man inte föräldrar som kan betala allt för en eller ett jobb så är man körd.
*Skolmaten!!! 3 gratis maträtter att välja mellan varje dag+mjölk+bröd. Man tröttnar ganska snabbt på kalla mackor och snacks...
*Att ni får gå runt i korridorerna hur ni vill!!! Här är det detention om du inte har hall-pass eller så kallat pink-slip.
*Datorer i skolan!! Det uppskattas redan men värt att nämnas ändå.
*Att man blir behandlad som en vuxen!! Här är man en bebis utan någon som helst förmåga till eget ansvar.
*Att ni INTE har multiple choice prov. Visst det är lätt men man lär sig ju inget. Som min civicslärare sa idag, "When yor're my doctor at the hospitle, no one is gonna ask you if I have disease A, B, C or D."
 
Sådärjaa, färdig klagat. Förutom det där trivs jag jättebra på MHS. Gillar mina klasser och mina lärare jättemycket och det blir roligare för varje dag när man lär känna fler. Fast måste nog vara lite mer försiktig vem jag tackar ja till att äta lunch med....tydligen så var jag på en lunchdejt utan att jag visste om det så nu har jag fått en stalker efter mig....Lovisa, du vet hur det känns haha!!
 
Helgen var grym. Mycket bilåkande, 9 h på 2 dagar för att vara exakt. Men det var det värt! Orkar inte berätta allt vi gjorde men i lördags kväll var det iaf oktoberfest. Tydligen har mom lite tyskt i sig så det var tysk musik, mat och tyska kläder. Det var nice helt enkelt.
 
Idag var jag duuuuktig och tränade själv när jag kom hem från skolan, s k a  i n t e  b l i  u t b y t e s t j o c k ! Nädå, så mycket bryr jag mig inte men mår så himla mycket bättre när jag tränar.
Nu ska jag fortsätta med min otroligt roliga och lärorika engalskaläxa där de säger aye istället för yes.
 
Hejdå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: