Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

PROM 2013

Kategori: I USA

 
Igår kväll var det dags för den superduper amerikanska händelsen prom. Jag hade både sett fram emot det och fruktat det. Kvällen började med att Grace kom hit och fixade mitt hår, smink och mina naglar.
Ready to partej.
Efter fix i ca 5 år begav jag mig iväg till ett jättefint hus där jag skulle möta min grupp och ta bilder. Vi hade sån otur att det var värsta stormen igår kväll med blåst, spöregn och blixtar så vi fick ta de flesta av våra prombilder inomhus men några hann vi med.
Sen började det spöregna så vi åkte och åt istället!
Vi åt på Kanki som är ett japanskt ställe där de lagar maten framför en!
Hahah, bathroom break kan vara jobbigt i promklänning.
Sen gjorde vi fulaste grejen någonsin.....vi hade lite tid att döda för att man vill ju inte vara för tidigt såatteee vi drog till walmart, öppet 24/7<3333
Men SEN så åkte vi till the real thing. Och ja....jag måste säga att jag hade betydligt roligare både före och efter själva prom. Det va bord, soffor, mat och ett dansgolv där folk stod och grinda. De populära kidsen kom i en stor party bus, made an appearance, fick deras prom king and Queen, stannade väl ca en halvtimme och åkte sen vidare till deras privata secret guest list houseparty. Ganska mycket som i filmerna måste jag säga!! Vi hade ändå kul och det va så roligt att se alla så dressed up. Prom var definitivt en upplevelse men jag tycker nog att man kan dra ner hypen runt det litegrann.
Efter prom åkte vi i the party car och köpte milkshakes och pratade i några timmar. Och det var min prom night!
 
 

Kommentarer

  • Mamma o Pappa säger:

    Vi ligger här hemma i sängen och tittar på alla dina bilder. Du är absolut finast!! Väldigt snygg klänning. Vem är tjejen som du skrev om? Är det hon på nästsista bilden?

    2013-04-20 | 22:22:24
  • Mamma igen säger:

    Känslan av överskattad hype påminner om Agnes upplevelse av julbalen...

    2013-04-20 | 22:28:24
  • Sanna säger:

    Vad vacker du är!

    2013-04-21 | 10:43:27
  • Fanny säger:

    Åh vad fin du är!!!

    2013-04-21 | 14:38:52
  • Agnes säger:

    VA FIN DU ÄR!

    2013-04-21 | 21:18:15

Kommentera inlägget här: