Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

JIPPIE

Kategori: I USA

Hej!
Jag får sluta skolan 3 h tidigare imorgon för att de tror att det ska snöa. Gotta live 'merica ibland alltså.

Jag har även börjat mina nya klasser. Lätt som en plätt är matten och franskan. Franskan idag var: böj avoir och être, kul att man kan verka som en språkgud iaf. Fast jag funderar på att byta till AP french så jag får en utmaning men det är liksom college franska så får se hur jag gör. US history vet jag inte så mycket om än men gillar läraren. Sculpture.....ja ni, där är jag väl inte i topp direkt...men älskar läraren, hon kallar alla för sweetie eller sweet heart hela tiden (det kan man btw kalla vem som helst för första gången man ser dem här i södern).
Det var det, ha det så bra y'all!
Haha i franskan så översätter de vous till y'all, lite awekward för mig att sitta där och fejka fram sydstatsdialekten...

Aaaaa taggad för lördag så jag smäller av!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: