Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

SNOW DAY

Kategori: I USA

Hejhej!
Först lite uppdatering om nacken. Det gör fortfarande sjukt ont och jag är stel men det blir nog bra om ett tag. Jag vaknar dock varje gång jag rör mig under natten så det är lite drygt. Men jag vill tacka för alla kommentarer här och på fb osv, jag uppskattar det verkligen!
 
Igår kväll snöade det lite här och då är det ju stor uppståndelse såklart eftersom det aldrig händer. Självklart fick alla skolor börja två timmar senare och man skulle bara gå ut "in case of an emergency". Kolla på bilden bara hur lite det var så kan ni förstå att det nästan är skrattretande.
 
Lite andra roliga kulturella saker som har hänt på sistone är att jag gjorde en norrländsk inandning när vi käka middag för några dagar sen. Ni vet istället för att säga ja. De satt ju bara där som frågetecken och hade ingen aning om varför jag satt där och andades in väldigt högt. Och idag när vi åt lunch så tog jag ketchup till lasagne (inte så konstigt ellerhur?), Sheila va vaaaa har du ketchup till pasta??? Tydligen så har de inte ens ketchup till spagetti och köttfärssås här. Ketchup som gör allt så mycket godare. Det är ungefär på den nivån min vardag ligger nu. Jag gör inte jättemycket helt enkelt. Ledig 4 dagar till iaf, mycket skönt!
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

  • Nelly säger:

    HAHA norrländsk inandning:'(

    2013-01-19 | 07:42:04
  • Mormor säger:

    Synd att du fortfarande har ont, men du låter ändå uppåt och positiv. Jag blir så glad!!
    Svarade du alltså: Jah? Underbart.

    2013-01-19 | 09:41:51
  • Morbror Göran säger:

    Hoppas du repar dig snabbt efter bilolyckan. Det lät lite läskigt det där! Annars är det kul att läsa om hur du har det. / Göran

    2013-01-21 | 21:21:14

Kommentera inlägget här: