Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

ACT

Kategori: I USA

Hallå där.
Idag har jag skrivit prov i 4 h så min hjärna är inte på topp(jag stavade precis hjärna, gärna....). Det var alltså the ACT på schemat idag och det består av engelska grammatik, läsförståelse, uppsats, matte och science. Jag konstaterade att jag klarar mig finfint på vanlig engelska men när det kommer till avancerade science förklaringar efter 3 h provskrivande ligger jag i lä. Det blev mycket "jag har inte valt C på länge så det kör jag på". Jag får mitt resultat om 5-8 veckor så då får vi väl se om det blir något Harvard för mig eller inte. Måste dock säga att läsförståelsen var lättare än nationella hemma i svealand förra året, matten med för den delen. Efter provet hade halva dagen gått så jag hade bara 1 och en halv lektion kvar. Mamma ville att jag skulle skriva vad mina lärare heter så okej då. First period har jag algebra med Mrs.Pettigrew, second är det franska med Mrs.Guikema, third är det sculpture med BÄSTA Ms.Moody och slutligen U.S. History med min roligaste lärare Mr.Krist. Nu kan du söka upp dem mammsen;) Här får du en fin bild på oss också.
Nu till något lite roligare! Igår var det ju seriestart och inte så att vi wildcats tar det lugnt utan vi vann stabilt med 7-0. Jag spelade mitt-mitt igen och det gick riktigt bra. Fick även reda på att vårat varsitylag är rankade 5a i hela USA, ganska sjukt. Imorgon är det match igen mot Broughton som är known as snobbskolan här(typ Raleighs Rudbeck hehe). Alla hatar iaf dem så då är det kött som gäller. På tal om Rudbeck så har det här med att klä upp sig för skolan helt försvunnit nu. Idag hade jag, God forbid, mjukisbyxor i skolan.....DOMDOMDOMDOOOOOOM. Tur att jag är hemma snart, så här kan jag ju inte hålla på. Men när man åker till skolan 7 varje morgon är man inte jättepigg. Det måste ju vara största lögnen som stod i en utbytesstudentbok, "det är till och med roligare att gå upp tidigt när man bor i ett annat land" bredvid en tjej som står och ler vid en gul skolbuss. Nää ni, gå upp tidigt är inte jättekul även fast man bor på andra sidan Atlanten. Typ såhär:
Nu ska jag på DUKE-match med dad.
 
LET'S GO.
 

Kommentarer

  • Berit Pettersson säger:

    Du är lika farmor. Jag gillar inte heller tidiga morgnar. Lycka till med fotbollen. Kram

    2013-03-06 | 10:01:55
  • Mamma säger:

    Fin bild <3<3<3

    2013-03-06 | 15:09:09
  • Lovisa säger:

    hahahah ja största lögnen EVER!
    1. Tidiga morgnar är ALDRIG roliga!
    2. Den gula skolbussen (sorry blivande utbytisar, som ser fram emot den upplevelsen) är absolut INTE rolig!

    Så ja haha den största lögnen so far! :'D

    2013-03-07 | 03:18:01
    Bloggadress: http://lovisaintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: