Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

FREDAG EN DAG TIDIGARE

Kategori: I USA

Tjihoo, imorgon tar jag fredag. Det ska bli skönt med långhelg(för jag anstränger mig ju så mycket under veckorna....). Jag har verkligen gått från att plugga lite till att inte plugga alls och köra på "det löser sig" taktiken. De kan väl inte förvänta sig att jag ska plugga i NY även fast jag har mid-terms nästa vecka. Jag kommer garanterat få en chock nästa år, men det tar jag då.
 
Den här veckan har rullat på väldigt fort och jag har bland annat spelat 2 matcher. I måndags blev det vinst med 6-1 mot Enloe och idag blev det vinst med 2-1 mot Wakefield. Jag spelade mitt-mitt och forward i måndags och mitt-back idag, jag spelar lite överallt så att säga.
 
Jag har ingenting roligt att dela med mig av så vet inte riktigt varför jag skriver men men. Jag kan berätta om det jag gör som gör att folk hör min accent fortfarande. Jag säger "ch"-ljudet alldeles för mjukt. Jag säger mer shhhild istället för dchild om ni förstår, sheck istället för dcheck. Jag ska jobba på det tills jag kommer hem har jag tänk, jag vill ju låta som en riktig yankee då.
Nu ska jag sova.
Godnatt people.
 
(Nu är det bara 5 h mellan oss btw)
Såhär brun och smal var det ju tyvärr längesen jag var(oktober här närmare bestämt) men kände att inlägget blev dötråkigt utan en bild. Känner att jag borde skriva om min vikt nån annan gång för HELVETE vad jag har blivit tjock och jag ska inte ljuga, jag mår riktigt dåligt över det.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Du säger i alla fall inte cooooch

    2013-03-14 | 08:35:47
  • Berit Pettersson säger:

    Du är så fantastiskt underbar vårt minsta lilla barnbarn. Det är viktigast hur man ser inuti, och du är så rar och fin på alla sätt. Puss och många kramar från farmor och farfar

    2013-03-15 | 18:54:37
  • Mikaela säger:

    Du är fin oavsett! <3

    2013-03-17 | 21:00:28

Kommentera inlägget här: