Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

TAKE ME OUT TO THE BALL GAME

Kategori: I USA

 
Kom på en sak! Den här låten är en speciell baseball-låt som sjungs på ALLA baseballmatcher efter 7 perioden och ALLA kan texten så det är lite kul. De sjunger om en sak som heter Cracker jack som är typ popcorn med nån sirap/kola sak över dem, alltså söta popcorn, det är tydligen ett typiskt baseball snack så självklart käkade vi lite sånt idag. Det var ganska gott men föredrar vanliga popcorn!
 
Kommer på mer saker! Imorgon händer 2 grejer. Vi ska ha en fest här för moi för att välkomna mig och så jag kan träffa massa folk, skojskoj! Och så passerar jag gränsen för det längsta jag varit ifrån min familj...men än så länge går det bra, inte mycket hemlängtan alls! Det kanske beror lite på att jag gör så mycket hela tiden så har inte riktigt tid att tänka på sånt och märker att när jag börjar tänka på det så saknar jag allt och alla väääldigt mycket så försöker undvika det så mycket som möjligt. Kommer nog ha hemlängtan så det räcker och blir över senare ändå så onödigt att ha det efter bara två veckor!
 
Nu måste jag sova,
goodnight fellas<3

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Hedvig! Jag måste bara berätta att jag läser din blogg så fort jag får den och det är ju ungefär varannam dag. Du är fantastisk, berättar så levande och positivt så jag känner mig riktigt delaktig.Tack för det. Dessutom är det en fröjd för en gammal svensklärare att du formulerar dig så väl!!!
    Hittills verkar allt nästan för bra, nästan i intensivaste laget. Ha det lika bra i fortsättningen önskar din gamla mormor

    2012-08-23 | 08:06:15
  • cathycat säger:

    du saknar mig visste..

    2012-08-23 | 15:40:56
  • Mamma säger:

    Du var längre tid ifrån oss när du var i Sundborn. Men en dag i USA motsvarar två i Sverige så det är rekord i alla fall. Puss <3<3<3

    2012-08-23 | 16:03:39
  • Mamma säger:

    Du var längre tid ifrån oss när du var i Sundborn. Men en dag i USA motsvarar två i Sverige så det är rekord i alla fall. Puss <3<3<3

    Svar: näää för agnes var ju där sista veckan! Så var bara 2 veckor utan hela familjen. Men det du säger är sant, man gör sååå mycket mer här på 2 veckor än hemma. Puss<3
    hedvigusa.blogg.se

    2012-08-23 | 16:03:39
  • pappa säger:

    Hej
    Vad du får vara med om mycket! Här hemma är åk 1 eleverna nu på plats och härligt vilsna. På måndag ska jag träffa två AFS studenter som ska vara på skolan under detta läsår. Det är en kille från USA och sen är det Odéns Kanadensiska som kommer för att få sin placering och välja kurser.
    Tänk på fotarbetet när du spelar tennis. Det gäller att placera kroppen rätt i förhållande till boll för att bollen ska gå dit man vill. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra för dig och kanske kan du ge mig en match när du är tillbaka. Tro det eller ej men jag har kommit igång med träning och räknar med att ha en 30-årings fysik när du är tillbaka. Vi kan väl jämföra magrutorna då?
    Ha det så gott! Kram Pappi

    2012-08-24 | 12:11:51
  • Berit Pettersson säger:

    Hej här börjar det bli höst - 2 i Domora i lördags natt.
    Farfar och jag var i Sälenfjällen i förra veckan och vandrade. Vi balanserade på stenar i 1.3 mil en dag så det kändes i benen. Solen sken och vyerna var fantastiska. I helgen har Rädda Barnen riksmöte i Västerås och jag är medarrangör. Det skall bli roligt.
    Jag säger som mormor Ulla att du har sådant flyt i texten så du kanske skall bli deckarförfattare (det anses luckrativt) Varma kramar från farmor
    farfar hälsar från Donmora hän är där och "röjer"

    2012-09-11 | 10:53:36

Kommentera inlägget här: