Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

LUSSEBULLAR

Kategori: I USA

Jag har ännu en gång visat min talang i köket......failade TOTALT med lussebullarna igår. Men det var faktiskt inte mitt fel, de har ju varken vanlig jäst eller vetemjöl här så jag var tvungen att göra om allt och hade ingen aning om hur torrjäst fungerade såatte....såhär såg min deg ut efter ca 100 dl mjöl:
Inte helt rätt va? Så nu ligger de där nere och ser bra ut men smakar som torra scones, inte helt nöjd.
Såhär såg det ut när jag och Kevin gjorde dem. Ni ser ju bara på degen hur vit den är haha. Lärde mig iaf att jag aldrig ska bli kock, jag blir bara frustrerad och får panik.
 
MEN knäcken blev bra så den ska jag ta med mig ikväll som mitt svenska julgodis. Idag ska jag även göra köttbullar, önska mig lycka till....
 

Kommentarer

  • agnes säger:

    hahaha. kan se dig framför mig i köket.

    2012-12-10 | 10:37:11

Kommentera inlägget här: