Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

TJAA

Kategori: I USA

Veckorna rullar på som vanligt. 13 hela veckor har jag varit här nu. Vet inte varför jag fortfarande "räknar" men kommer bara och tänka på det varje fredag. Denna vecka har jag bland annat hunnit med att fira halloween och varit på min första DUKE basketmatch. Halloween var galet. Haha, franklin st på halloween=fulla college-kids. Såg några riktigt kreativa utklädnader ändå och träffade 2 svenska killar! Jag gick bakom en kille och så hör jag honom prata om Sverige så jag frågar om han var svensk och jo visst va han det. Komiskt nog var han och hans svenska kompis utklädda till ABBA. De pluggade i Lund och hade nåt utbyte med UNC så det var därför de var här. Alltid kul att träffa svenskar! Och jag och Elsa dog lite smått över killarna där, college slår high school med hästlängder. Jag var utklädd till lumberjack om någon undrar. Varmt och skönt.
 
Igår var jag och dad på basket. Han fick förklara lite för mig och jag tror faktiskt att jag har det nu. Ska se till att heja ordentligt på DUKE den här säsongen. Hade på mig en DUKE tröja idag på team sports btw, haha väckte några diskussioner...Om jag ska vara ärlig så skulle jag hellre vara NC State fan enbart pga deras maskot (WOOOOOOLF). Men så kan man ju inte bete sig...Kommer nog ändå köpa en NC State tröja, ändå ingen hemma som vet något om lagen här;)
 
Nu måste jag dra, ska på filmkväll hon Annabeth och hon kommer och hämtar mig om 5 min, bråttom! Vi ska se  Magic Mike, jag har längtat efter att se den sen jag såg din tweet om den Agnes. Aja, ska sluta babbla.
 
Ha en skön helg!
<3
Såhär glad var jag för godiset för några veckor sen. Har inte fått ditt paket än mamma.
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    "Jag tror faktiskt att jag har det nu" ????? Du har verkligen amerikaniserats. Underbart!

    2012-11-03 | 07:44:18
  • agnes säger:

    ANTAR ATT DU DOG ÖVER MAGIC MIKE?! ps. han är min. d.s

    2012-11-05 | 15:45:04

Kommentera inlägget här: