Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

BULLBAK

Kategori: I USA

Hejhejhej!
Idag har varit en helt grym dag! Den började med shopping av nya flipflops pga att mina andra åt en viss hund upp. Jag köpte Rainbows som är ett märke som ALLA har här, eller iaf preppy people. Sen åkte vi hem igen och jag gick ut och la mig på gräsmattan med lite podcasts för att jobba på brännan som den svensken jag är. Jag låg ute i typ 40 min men sen fick jag gå in pga värmeslag. Jag låg tyvärr ute i bikiniöverdel och shorts (bara bikini hade ju varit totally inappro-pro....) så nu har jag en fin shortsbränna och bränd rygg.
 
Efter shopping och solning kom ju det bästa! Äntligen hade jag och Anna, en annan svensk utbytesstudent i Raleigh, hittat en dag som vi båda kunde ses. Vi bakade kanelbullar och pratade svengelska. Mycket trevligt var det och trots att vi var lite osäkra i början haha så blev de jättebra! Sen gick vi ut och åt middag med mom och dad också. Vi hade jätteroligt och vi vet nu att vi inte ens bor långt ifrån varann så det är ju great!
 
Jag har även börjat tagga till PROOOOOM som är på fredag. Jag ska gå med en stor grupp och vi ska ut och käka och ta bilder innan och allt annat som hör prom till. Innan ska Grace komma hit och fixa mitt hår och mina naglar också så förhoppningsvis kommer jag se representabel ut.
 
Mmmmm.
Och såhär fint var det när jag gick hem från bussen i fredags.
 
Nu ska jag sova så att jag orkar upp till skype med min finaste syster. Om 3 veckor får jag krama mamma och pappa igen också. Gash, värsta lyckoruset idag. Nu kom Monika in och sa att jag ska ut och do the wobble med dem.....jahapp där försvann sovaplanerna men men.
Vi hörs people<3
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vad roligt att höra att allt är så bra. Vad är the wobble?

    2013-04-14 | 13:55:23
  • Matilda säger:

    Din blogg är superbra!! Men undrar, hur fick ni tag på pärlsocker???????? Har inte sett det är och vill baka kanelbullar!

    2013-04-27 | 17:47:37
    Bloggadress: http://matildasusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här: