Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

REUNITED IN TENNESSEE

Kategori: I USA

HEJSAN ALLIHOPA!
Mig har ni väl saknat? Det blev ett litet uppehåll. När man inte har träffat sin bästa kompis på ett halvår sätter man sig ju inte direkt och bloggar. Tänkte köra lite på en bild säger mer än tusen ord för jag är inte den piggaste mörten i sjön om man säger så.
I fredags var jag nyklippd och taggad på livet.
Sen bar det iväg mot flygplatsen. Jag börjar bli en riktigt van flygare nu. Borde nästan skaffa ett klippkort.
REEEEUNITED!!!!!! Jag började gråta på flygplatsen:') What do you think about our american pose btw?
Jag ville vara lite turistig så jag tog en bild utanför deras truck. Södern<3 haha.
Jag och Lovvan innan vid drog till Nashville.
Lovisa, Jag, Elian(host sister) och Jen(host mom) på en konsert som vi gick på. Det var klassisk kinesisk dans, det var ju ehm.....färgglatt. Lovisa och Jen somnade haha.
Vi hängde lite på starbucks.
Opps. Farligt det här med affärer....Jag var tvungen att ha på mig 3 tröjor när jag flög hem för jag fick inte i allt i min väska. Jag vill inte ens tänka på hur det ska gå i sommar...
Man är väl känd som ugglan här nu.
Lite lek med Kenzie(host sister) blev det också!
Helgens andra konsert var väl ca 3977852 gånger bättre. Det var en drumroll med massa trummor, blåsinstrument, soul, dans och annat kul. Smygfotade gruppen av damer med röda hattar, mycket söta. Tydligen en kyrkgrupp. På en av bilderna ser ni lite av downtown Nashville också. Älskade det, country, hats&boots och sydstats dialekt överallt. Ain't var väl det mest använda ordet. Inne på varje ställe var det någon som satt och spelade livemusik.
Haha sorry Lovisa!! Men alltså, food baby deluxe.
Sista kvällen åkte vi och åt på ett jättefint ställe med hur god mat som helst. Efter det gick vi till ett café och satt där och väntade på mitt flyg. Det var väl både det ena och det andra som hände där....sjukt roligt hade vi det iaf och man kan väl sammanfatta det med att jag inte kan tyska och att folk borde skriva lite tydligare vilken skål som är vilken.
Sista bilden på flygplatsen:( MEN, vi ses ju om bara 4 månader så det är luuunch.
 
Saker vi har konstaterat under helgen:
*Fast vi är flytande på engelska, OJ vad mycket lättare och skönare svenska är. Och vi är så himla mycket roligare med alla våra internskämt!
*Sunes sommar är riktigt kul.
*Vi saknar sås. Folk äter inte sås här på samma sätt som hemma.
 
Andra saker vi har gjort:
*Jag fick uppleva en dag på Rossview high.
*Vi har dansat dansspel.
*Gjort tekakor.
*Listat alla västerås restauranger haha.
*Tog en promenad i det friska vädret som äkta svennar.
*Sjungt på the cup song en miljard gånger.
OSV OSV OSV.
Framförallt har vi väl pratat på som dårar och haft det jättejätteroligt! Så himla glad att jag fick se hur Lovisa har det och träffa hennes värdfamilj. Nu orkar jag inte skriva mer, men detta var en sammanfattning av 4 dagar i Tennessee iaf. Hoppas ni har en jättebra vecka!
Puss och kram!!
 
 
 

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Ha, ha..... kan inte annat en skratta åt "food baby delux" Lovisa har ju till och med lagt sig till att "hålla om magen".... Dagens skratt!

    2013-02-21 | 14:14:27
  • Mamma säger:

    Hedvig the owl... haha

    2013-02-22 | 09:19:40
  • Fanny säger:

    Ååh vad kul!!! Listan med alla restauranger kan inte ha blivit så lång haha...

    2013-02-22 | 14:19:54

Kommentera inlägget här: