Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

17 JANUARI

Kategori: I USA

Hej.
Tänkte berätta lite vad som hände igår för de som inte redan har hört det från min familj. Jag vill ju komma ihåg allt från året och inte bara de bra sakerna så ja, igår var jag med i en bilolycka. Jag och mina värdsystrar stod och väntade på att köra på motorvägen när en bil kom i full fart och körde in i oss bakifrån. Som tur är klarade sig alla med små skador. Jag har fått en whiplash så har jätteont i nacken idag och är stel men kom nyss tillbaka från läkaren och han sa att man vet aldrig hur lång tid det tar att läka men han hoppades på ca en vecka. Jag håller alla tummar och tår att det har läkt till nästa lördag.
 
Det mesta jag kommer ihåg är hur högt ljudet var av smällen, hur ont det gjorde i nacken och hur rädd jag var. Jag fick en panikattack och började gråta hysteriskt. När jag kliver ut ur bilden så ser jag att den andra bilden är helt mosad men att tjejen som körde bilden ändå kliver ur och springer mot oss. Vi ringde 911 och polisen kom men de enda presonerna som jag ville ringa var mamma och pappa, såklart gick ju inte det. Jag pratade ändå med mamma senare på kvällen och det var skönt. Just nu knarkar jag smärtstillande som aldrig förr och har nån slags värmegrej på nacken. Det värsta är nästan att jag inte känner mig trygg alls längre, jag är jätterädd när jag åker bil och speciellt här där folk kör som idioter. Igår kväll ville jag bara vara hemma i säkra lilla Sverige igen.
Puss och kram, ta vara på livet, YOLO och allt sånt man känner efter en sån här grej.

Kommentarer

  • Maria R säger:

    Din stackare! Förstår att man vill till mamma och pappa. Men vet du, det här blir precis som allt annat som händer där borta, du lär dig om dig själv och ser att du klarar mycket mer än du tror! Du är fantastisk! Kram!

    2013-01-18 | 06:26:29
  • Sanna säger:

    Vilken änglavakt du/ni hade. Även om det känns läskigt att åka bil - så måste du på det igen (det är väl som att ramla av hästen- upp i sadeln igen....!) Du klarar det här också.....Många krya på kramar!

    2013-01-18 | 10:29:15
  • Mormor säger:

    Kära lilla barnbarn!
    Jag fick höra allt om dig i går av Mamma och jag är så lycklig nu att märka att du kan skriva så förnuftigt och se så klart på allt som har hänt. Naturligtvis längtar du hem. Det vore fel om du inte gjorde det. Det visar bara att du är alldeles normal, och inte en okänslig robot. Knapra nu piller så mycket doktorn tillåter så är jag säker på att mina tummar och minst hundra till hålls för att allt ska gå bra.
    Kram/Mormor

    2013-01-18 | 14:50:59
  • Christoffer säger:

    Hej Hedda ;) allt kommer att bli bra med nacken / men nu måste du lysna på kroppen och vara försiktig / vi tänker på dig hela tiden ,du öpplever saker du kommer att ha nytta och glädje hela livet av. Tänk på att du är otroligt smart och snygg det är en jävligt bra kombi puss ock kram MVH Christoffer

    2013-01-18 | 15:14:01
  • Berit Pettersson säger:

    Tur att änglavakterna skyddar dig vår älskade lilla ängel. Hedvig vi tänker på dig och hoppas du klarar även det här . Anna voltade med bilen när hon nyss fått körkort. Hon ville inte sätta sig i vår bil efter händelsen, men farfar tog med henne direkt på en biltur, och nu kör hon "som en biltjuv". Kram/farmor o farfar

    2013-01-18 | 18:09:55
  • Åsa och Micke säger:

    stackars lilla Hedvig, vilken mardröm. Vi tänker på dig och hoppas att du snart känner dig bättre. Massor med kramar från Åsa och Micke

    2013-01-19 | 09:09:18
  • Tove säger:

    Men lilla gollisen då! Vilken tur ni hade ändå, tur i oturen. Hoppas det blir bättre med nacken och att du slipper vara med om mer sånt som gör oss här hemma oroliga. Massa kramar!!!

    2013-01-19 | 09:36:37

Kommentera inlägget här: