Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

MARTIN LUTHER KING

Kategori: I USA

Well hello there.
För er som undrar så blir nacken bättre och bättre varje dag så jag ska nog vara redo tills på lördag!
 
Idag är det Martin Luther King-dagen här så alla är lediga. Jag är även ledig imorgon pga studiedag. Iaf, dagen började med att jag, mom, dad och 2 av dads kompisar från college åkte downtown för att kolla på Raleigh (de är från Buffalo, NY) och äta lunch. Sen åkte vi hem och jag började flytta till Sheilas rum. Hon flög tillbaka till California idag så nu tar jag över hennes rum. Jag tänkte visa lite bilder på det imorgon, mycketmycket fint är det! Efter lite rumfix kom Grace hit och så chillade vi här ett tag innan vi drog till the mall. Jag köpte finally ett iphoneskal, jag har varit livrädd om min pärla innan. Och så provade vi promdresses!!! Hehe gäller att va ute i god tid....Jag hittade en jättefin för $450, vilket kap va. Nä, tänker nog inte spendera så mycket på en klänning men fin va den, kolla ba!
Kändes som att jag va med i "Say yes to the dress". Fick ställa mig på ett podie och snurra runt. Jag och Grace kände nästan att vi teared up a little bit.
Ryggen är nog det finaste.
 
Efter provningen av promdresses gick vi till ett italienskt ställe och åt middag. Vi passade på att fira min födelsedag också så jag fick en födelsedagssång på italienska av en operasångerska. Vi satt där tills de slängde ut oss och planerade alla våra upcoming resor. Grace kommer ju bland annat till Sweeeeden i sommar, så excited inför det!!! Och sen ska hon med till NYC i mars och så ska vi försöka klämma in Charlotte och the beach innan jag åker hem också. Efter middan åkte vi till mig igen och tittade lite på the inauguration som var idag. Det enda jag tycker är lite märkligt är att Bibeln är en del av det hela. Visst, de har inte haft nån president som inte har varit kristen men ändå så ska ju USA "skilja på church och state" som de själva säger. Aja, jag passade även på att lära Grace lite svenska så att hon klarar sig i sommar så nu är hon ju praktiskt taget flytande...
Grace på starbucks.
 
Nu ska jag sova. Imorgon ska jag mest göra mig iordning för skolan och chilla. Bara jag som är ledig ju så har inte så mycket val. Det är morgon hos er nu ju så jag hoppas att ni alla får en toppendag!
Ha det!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det är nästan så jag har lust att skriva: KÖP!!!!! Men det kanske var lite i dyraste laget. Otroligt fin var du i alla fall. Och vad skönt att höra att du är bättre. Jag blir så lycklig. Och lättad!

    2013-01-22 | 14:58:10
  • Mamma säger:

    Det är nästan så jag har lust att skriva: KÖP!!!!! Men det kanske var lite i dyraste laget. Otroligt fin var du i alla fall. Och vad skönt att höra att du är bättre. Jag blir så lycklig. Och lättad!

    2013-01-22 | 14:58:12
  • Lovisa säger:

    Shit va fin!! Måste väl snart börja titta jag med! Men du fick just bästa idén, du måste ju hjälpa mig att hitta en när du är här! :D

    2013-01-22 | 23:07:21
    Bloggadress: http://lovisaintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: