Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

Q/A

Kategori: I USA

Tänkte vara lite trevlig och svara på en kommentar:
 
Hej! Grattis! Gillar din blogg! När åkte du till USA, vilken klass hade du gått ut? Är det värt att komma tillbaka och gå om ett år? Ha det bra!
 
Hejhej! Tack då mycket! Jag åkte till USA efter första året på gymnasiet. Jag tycker att det är en bra ålder, jag har hört att många som åker efter 9an åker hem igen för att de inte är helt redo. Det gäller såklart inte alla men jag tror att det är bättre att vänta ett år. Efter tvåan skulle jag inte heller vilja åka eftersom då har man bara ett år kvar med sin nya klass när man kommer tillbaka.
Om det är värt det har jag bara en sak att säga, JA!!!!!! Jag skulle aldrig ha lärt mig så mycket om mig själv som jag har gjort under den här tiden om jag hade stannat i Sverige. Jag hade heller aldrig kunnat lära mig lika mycket om kulturer som jag har gjort genom att bo här. Det är såna saker som man aldrig kan få genom att läsa i en bok eller resa till ett land en vecka. Jag har ju inte börjar i min nya klass än men om jag tänker på hur nära vi kom varandra första året på gymnasiet så ska det nog inte vara några problem att göra samma sak med 30 nya människor. Herregud, jag flyttade ju hit utan att känna en enda. Det är klart att det kommer vara lite surt att se min förra klass ta studenten utan mig men då är det bara att tänka på allt som jag har fått uppleva här som de inte har. Och vad gör det egentligen om jag tar studenten när jag är 18 eller 19 år.
Idag är jag ledig så har tid att sitta och ta fula pose-bilder och kolla på solsidan i sängen. Bästa.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    hahaha bästa solsidan:D vad tycker du om nya säsongen?

    2013-01-16 | 18:45:22

Kommentera inlägget här: