Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

SOCCER

Kategori: I USA

Hejhejhallå!
Vi är mitt i flytten nu därav min frånvaro. Mitt nya rum just nu är KAOS med lådor överallt och jag har ingen koll alls på mina saker men men. Skolan började i onsdags (ja den 2a januari...) och sen dess har jag varit extremt busy. Idag började till exempel fotbollen. Sjukt jobbigt var det. Vi gjorde massa running och sen hade vi vanlig fotboll efter det. Jag har varit jättenervös inför fotbollen och visst, de är jättebra tjejer där men jag tror ändå att jag har en chans. Och coacherna verkar hårda men ändå väldigt bra så jag är taggad. Vi har workouts från och med nu till try-outs som är 13,14,15 februari. Är glad att jag förhoppningsvis kommer komma i lite bättre form igen, damn american food...
 
Jag har just nu mina sista veckor av Art, English, Team sports och Civics. Om två veckor väntar finals och sen är det 4 helt nya klasser. Det ska bli kul men kommer sakna vissa kompisar som jag har lektioner med nu.
 
Jag har tänkt att göra en liten resumé av 2012 för att det är så mycket som har hänt men det får vänta till helgen för nu måste jag göra klart mitt "American Dream-project" för English, det sista jag gör för Ms. Putnam:))))) Ska även försöka berätta om julen i helgen och så måste jag göra en presentation om Sverige för att jag har AFS-läger nästa helg där man ska ha presentation om sitt land. Det är ju även min födelsedag nästa helg, den mest meningslösa födelsedagen, 17, men det blir väl vad man gör det till ellerhur, Lovisa?;)
 
 
Puss och kram alla där hemma!
 
 

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Lycka till på uttagningen!

    2013-01-04 | 06:20:03

Kommentera inlägget här: