Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

VARDAG

Kategori: I USA

Hej!
Återigen lite klagomål på min bloggning så here u go madre. I helgen var jag bland annat och shoppade med Sasha på crabtree, packade upp lådor och va på bio. Vi är nu inflyttade i huset men fortfarande med lådor överallt men om kanske två veckor är nog allt klart.
Jag och Sasha i lördags inne på forever21.
 
Igår hade jag min andra fotbollsträning och vi kan väl sammanfatta det hela med att jag inte kan gå idag. Det var sprints, abs och soccer som gällde. Ursäkta ärligheten men var påväg att spy både en och två gånger... Försäsongsdelen suger men ÄLSKAR att spela fotboll igen. Verkligen jätteroligt och tjejerna är snälla och coacherna verkar inte alls så farliga som alla har sagt. Jag blandar dock in lite svenska då och då, har ju aldrig spelat fotboll på engelska så det dyker upp några "finns", "rygg" "japp" osv. Just nu är det bara work-outs så vem som helst får komma och det är stooor skillnad på hur bra folk är. Vissa är nybörjare och man undrar om de någonsin har sett en fotboll och andra är jätteduktiga. Imorgon är det dags igen och då är det long distance. Har även mile-test imorgon för team-sports så det bli ALOT of running.
 
I helgen är det AFS mid stay orientation. Helt sjukt att jag har varit här halva tiden redan. Exakt 5 månader idag om ni undrar. Det känns så konstigt när jag hör om utbytesstudenter som ska åka hem nu, alltså såna som bara är här en semester. Att deras "år" redan är över betyder ju att mitt snart också är det. Jag och Lovisa har pratat om detta att man liksom längtar hem fast samtidigt inte vill att det ska ta slut. För när man åker hem kommer man ju aldrig tillbaka till det här nå mer. Halva tiden kvar så inte dags att börja oroa sig än. Glaset är ju halvfullt så att säga hehe.
 
Nu är ni förhoppningsvis trötta på mig för ett litet tag.
Ha det så bra allihopa så hörs vi!
Detta är ju iaf en sak jag längtar efter. Min finaste nelly<3<3<3<3 Vivaldi-dejt i sommar är redan planerat.

Kommentarer

  • Nelly säger:

    Åh sötisen, saknar dig superduper mycket, vill att du ska komma hem NU samtidigt som jag vill att du ska vara kvar i usa för jag vet hur kul du har och hur mycket du lär dig, puss<3<3<3

    2013-01-13 | 00:17:16

Kommentera inlägget här: