Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

IN NEW YOOOOORK

Kategori: I USA

Nu ska ni få ta del av min grymma resa till NYC!
Vi flög dit svintidigt fredagmorgon men vi var taggade ändå.
Här är jag och Grace när vi precis hade kommit fram. Jag behövde till och med ha dunjacka....
Sen blev det lite tunnelbaneåk till hostelet där vi skulle bo. Det var riktigt nice med folk från hela världen.
Grand Central Station.
På fredagen hade vi planerat in en tour på UN. De pratede om deras arbete osv.
Vackert New York.
På kvällen åkte vi in till times square som de turister vi var och fotade, fotade och fotade. När alla hade fått en bra bild att lägga upp på insta gick vi till the M&M store och the Disney store.
Blev som ett litet barn där inne.
Fina Disney-citat på väggarna.
Lördag var St Patrick's day så det var stoooor parad på fifth och MÅNGA lite för fulla människor.
Men jag fick ju iaf se mina älskade vänners hus<333333 Tyvärr inte central perk dåra....
Central Park hann vi också med och det var många filmminnen som dök upp.
Lite gruppbilder. Första bilden är alltså: Österrike, Sverige, USA, Finland, Kanada och Norge.
True yankees.
Jag och Marie i kön till att köpa Broadway-biljetter. Kallt som attan va det men vi fick tillslut 7 biljetter till.....
Som var helt fantisktisk!!!
Only in America kan man få en STOR pizza som lätt räckte till 5 personer för $10.
Klassikern måste man ju också göra. Tyvärr va själva ön som hon står på stängd pga Sandy men vi fick iaf åka runt med en båt. På bilden är det nordborna alltså finland, norge och sverige.
Ooooo, här va det freeeezing men hur coolt som helst. Mitt leende har väl aldrig varit mer ansträngt haha. Sjukt cool stad ändå.
På måndagen hade vi bara förmiddagen på oss så då drog jag, Ingrid och Marie till Madame Tussaud. Vi hälsade på lite kändisar, blev vettskrämda i en spökgång och gick på 4D-bio. Spökgången var gjort efter "The walking dead" och vi skrek så mycket. Det var blandat med dockor och levande personer så man visste inte vilka som skulle hoppa på en och när de väl gjorde det så hängde de på en och tryckte upp en mot en vägg osv.
Och det var den NY-resan! Jag hade det hur roligt som helst och jag älskade verkligen NY så dit kommer jag tillbaka. Hoppas jag inte tröttade ut er alltför mycket med detta inlägg.
Vi höres!

Kommentarer

  • Mama säger:

    Tack för rapporten. Det äe jättekul med alla bilder. Visa gärna mer bilder från din vardag. Hemma, skolan, fotbollen etc etc. Puss <3<3

    2013-03-25 | 08:40:13
  • Kusin Elin säger:

    Jättekul med massa bilder, absolut inte uttröttande! :)
    Njut av sista tiden, för nu kommer det gå alldeles för fort till hemfärd kan jag lova! KRAM

    2013-03-26 | 09:59:11
  • Berit Pettersson säger:

    Hur kul som helst att resa med dig Kram

    2013-04-04 | 22:34:43

Kommentera inlägget här: