Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

D.C.

Kategori: I USA

Tjena!
I torsdags åkte jag med min AFS-grupp till DC. Vi bodde hos värdfamiljer typ 10 min från stan.
Här ser ni Jessi och Elsa vid tunnelbanan.
Utanför vita huset!
Jag hade turen att få träffa mina finaste föräldrar också. Längtar såå efter att bo med er igen!!
Vi turistade runt lite.
Vi såg the WW2 memorial. Vi va ju tvungna att posa bredvid NC.
The monument är under reparation pga en jordbävning.
Sen gick vi till där de trycker nästan alla pengar till hela USA och till the holocaust museum. Båda var väldigt intressanta. Här hade mamma och pappa fått kepsar och tyckte att de såg väldigt amerikanska ut haha.
Vi vandrade upp och ner the mall. På lördagen åkte vi till museum of american history och till Georgetown. Museet var kanske inte det roligaste....men delen med the first lady dresses var kul! Georgetown rekommenderar jag verkligen om ni har vägarna förbi DC. Många fina resturanger och affärer. Jag har tyvärr inga bilder därifrån pga att det regnade...
Sista dagen åkte vi till the national cemetery. Det är alltså där viktiga soldater och presidenter osv blir begravda. Här är JFKs grav.
Slutligen tittade vi på ett vaktbyte som var typ som vid Stockholms slott fast amerikansk. Det var väldigt robotlikt och perfekt, inga misstag där inte. De vaktar vid en grav som är till för odefinierade soldater.
 
Jag hann också med att träffa mammas värdsyster Karen och hennes familj på fredagkvällen. Jag åkte dit på en BBQ men har inga bilder därifrån heller...det var jättekul iaf!
 
Nu inleder jag min third from last skolvecka så det betyder alltså att vi ses snart Sverige. Jag saknar er!
Catch you later.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: