Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

DURHAM BULLS

Kategori: I USA

Hello!
Kom nyss hem från en baseballmatch. Durham bulls spelade, mot vilka kommer jag inte ihåg men the bulls vann iaf så yeey!! Baseball var en ganska slow sport men det var kul när det väl hände något, fick dock inte se någon homerun:( Men det var nice att bara sitta och äta junkfood och kolla när det blev strike, ball eller walk. Sen så fort det blev nån typ av paus så hände det något. De sköt ut t-shirts, hade sumobrottning, "kasta boll" lekar och maskoten sprang runt. Allt var riktigt amerikanskt och superkul!
 
Var även på the mall idag och shoppade lite. Så kul att folk blir så intresserade av en när de hör att man har en accent! Blev även erbjuden ett jobb haha men skriver mer om det om det blir något av det, måste kolla med AFS regler först. Skulle vara huuuur kul som helst om jag fick jobba där!!
 
Har på olika sätt lyckats missa tennisen varje dag den här veckan...meeeen förhoppningsvis har jag min första träning imorgon. Träffade några av tennistjejerna idag när jag var på skolan och lärde mig hitta till alla mina classes och de verkar jättesnälla allihopa! Ser verkligen fram emot träningen imorgon, men självklart är det nervöst också. Har ju aldrig spelat tennis så hoppas de inte skrattar åt mig... Fick träffa  alla mina lärare idag också och alla verkar sjyssta och ganska avslappnade. Tror speciellt att jag kommer gilla min lärare i biologi men det återstår att se. 3
 
Här kommer massa bilder från baseballmatchen!
Här är arenan som vi va på.
Snodde en bild från google på två spelare.
Maskoten hade massa småbarn som sprang efter honom, hur gulligt som helst!
Här är alla människor jag var där med. De två personerna längst bort är mina hostparents, världens bästa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: