Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

Pledge of Allegiance

Kategori: I USA

Kom på en sak!
Varje morgon läser man detta:
 
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
 
Känner mig så svensk när alla står där med handen på hjärtat och säger det här högt och tydligt. Måste nog lära mig detta, får konstiga blickar när jag inte säger något.
 
 

Kommentarer

  • Moster Anna säger:

    Hej Hedvig. Jag kände mig också extra svensk, stod alltid upp för att visa respekt men läste aldrig med. Fast jag kan den förstås utantill :)

    2012-08-29 | 10:03:33
  • elin och ida säger:

    Hej Hedvig! Det är jättekul att läsa om ditt år och om vad du är med om, fortsätt skriv massor! :)
    KRAMAR från kusinerna elin och ida

    2012-08-29 | 20:24:56
  • Lovisa säger:

    haha vi gör också det! "Good morning Rossview, please stand for the pledge of allegiance. I pledge....."
    Känner mig också väldigt svensk!
    Och i kören sjunger vi nationalsången, och jag och Elian bara stod och nynnade med för vi inte kan texten haha, till slut kom mr Chartrand på det och gav oss texten haha;)

    2012-08-31 | 03:07:09
    Bloggadress: http://lovisaintheus.blogg.se/
  • Berit Pettersson säger:

    Hedvig darling !
    Det är så fint att läsa din blogg. Du är så positiv och härlig du kommer få många vänner som vill lära känna dig. Good luck ! Farmor

    2012-08-31 | 17:17:57

Kommentera inlägget här: