Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

HELGEN

Kategori: I USA

Tänkte berätta lite om min helg men kan börja med att berätta att mina redovisningar gick bra, fick till och med höra att jag knappt har någon accent:))) De gled ganska snabbt över från Sveriges skattesystem till frågor om när man får dricka alkohol, fick även dra några norgeskämt haha...men min lärare var nöjd och folk tyckte att det va roligt så jag är nöjd.
 
Back to helgen. Lördagen började med att jag och Grace åkte till en skandinavisk julmarknad som hade luciatåg, lussebullar, köttbullar, knäckebröd, folkdans, dalahästar och andra svenska grejer. Jag shoppade glögg, knäckebröd, julmust, daim och en svensk grej som man kan hänga i julgranen. Vi fikade även med lussebulle och chokladboll och käkade så kallade swedish meatballs till lunch. Mycket nöjd med dagen.
Mums<3
posar med luciatåget.
Lycklig tjej för lite julmust.
 
 
Efter detta skjutsade Grace hem mig och då var det bara att snabbt som attan byta om för att åka iväg på dad's jobbs holiday party.  Det var mycket fancy och trevligt. Jag och Monika var nog de enda under 30 där men maten var fantastisk och det var kul ändå! Det var även trevlig underhållning av Gladys Knight, jag har ingen aning om om ni vet vem det är men hon är iaf jättekänd här.
Familjefoto innan festen. Ser ni att jag är barbent??!!
 
Puss och kram!
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Grattis till bra föredrag. Tänk att du inte har nån accent. Åh vilken fin bild på dig och din familj. Barbent?! Det är inte klokt. Här var det nästan omöjligt att ta sig till jobbet i morse för det toksnöar och ligger drivor på alla vägar. Svårt att cykla. Det kan du ju berätta att vi gör här också. Cyklar i -15 och snöstorm:)

    2012-12-05 | 08:43:48
  • Mamma säger:

    Grattis till bra föredrag. Tänk att du inte har nån accent. Åh vilken fin bild på dig och din familj. Barbent?! Det är inte klokt. Här var det nästan omöjligt att ta sig till jobbet i morse för det toksnöar och ligger drivor på alla vägar. Svårt att cykla. Det kan du ju berätta att vi gör här också. Cyklar i -15 och snöstorm:)

    2012-12-05 | 08:43:50
  • Lovisa säger:

    ah, jag vill ocksa ga pa svensk julmarknad! Men jag bakade mjuk pepparkaka igar och tittade pa julkalendern, sa lite svenskt iaf!:D och jag fick ett brev fran mamma igar med recept pa lussebullar och saffran, sa jag far val ta och gora det ocksa:)

    2012-12-05 | 16:10:48
    Bloggadress: http://lovisaintheus.blogg.se
  • Lovisa säger:

    haha och jag har tydligen en valdig accent da och da, typ som nar jag var och shoppade, en kille som salde nagot fragade om jag ville kopa det och jag sa
    - no thanks!
    - oh where are you from?
    haha toppen, verkligen! (Y)

    2012-12-05 | 16:12:50
    Bloggadress: http://lovisaintheus.blogg.se
  • Ida säger:

    Åh vad fin du var på middagen!
    Kul med julmarknad också! Finns det mycket svenska där eller?
    Hoppas du har det bra!
    Kram

    2012-12-06 | 21:52:37

Kommentera inlägget här: