Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

JULKALENDERN

Kategori: I USA

Hajhaj.
ÄNTLIGEN helg säger jag bara. Första femdagarsveckan på en månad var jobbig, kändes som att det aldrig skulle ta slut meeen som tur va blev det ju fredag ändå. Julen i Amerikat börjar tydligen efter thanksgiving (eller enligt the malls började den ju efter halloween) så nu är husen runt omkring pyntade och radion spelar bara julmusik. Inte mig emot då jag älskar julen men måste säga att det ser lite lamt ut med alla renar och tomtar när det fortfarande är varmt ute. Beror nog på att jag är van med att renar+tomtar=snö och minusgrader men det blir kul med en ny slags jul. Men jag ska inte låta er där hemma ha eran jul helt utan mig så i veckan har jag skickat iväg lite klappar till min fina familj:))) Och en annan sak som är bra med julen är ju detta:
Alltså gaaaahhh, höjdpunkten på året är äntligen kommen. JULKALENDERN!!!! Och såg på svts hemsida idag att man kommer kunna se det i hela världen, lyckan är total hos lilla jag.
Dock kommer den ju aldrig kunna slå denna:
Staffan, Ivar, Melitta, Lillan och Jean. Fina människor. Jag kommer iaf sitta bänkad framför datorn varje dag fram till jul, det blir ju ingen riktig jul utan julkalendern. Så är det bara.
Imorgon får jag även börjar bränna ner ljuset som du skickade mamma:
Har jag visat min fina tröja förresten? JUNIOR och Millbrook high school står det bla på den.
Iof så är den Ninas gamla så det är därför det står 07 på den men sånt orkar jag inte bry mig om.
 
Avundsjuk på eran snö btw så njut!! Och fira första advent ordentligt för sånt gör de tydligen inte här!! Skriver kanske imorgon om jag tar nå fina bilder på julgrejerna som jag ska på.
Ha det!
<3

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Toppen att du kan se julkalendern. Vilken tur att du kan öppna luckor också. Vi har också postat paket;)

    2012-12-02 | 10:07:53

Kommentera inlägget här: