Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

VÄDERRAPPORT

Kategori: I USA

Heheheh,
Ska vi jämföra väder? Idag är det runt 25 grader och sol, helt sjukt ju!! December liksom och folk går runt i shorts. Dock saknar jag snön...dör över alla fina bilder som ni lägger ut på fb med all snö och adventsmys. Här firar man ju inte advent...fast jag tror att jag kan klara mig ett år utan snö. Det är iaf bättre med 25 grader och sol än 10 grader och regn som jag trodde att det skulle vara nu. Synd å klaga.
 
Idag är jag lite nervös pga att jag ska hålla nån slags redovisning om Sveriges ekonomi i min civics klass och i min lärares andra klass imorgon...liksom vad heter välfärdssamhälle på engelska??? Jag får samarbeta med google translate ikväll helt enkelt. Basically ska jag prata om våra höga skatter och vad vi får ut av dem. Ska även prata lite om hela utbytesstudentgrejen. Jag måste lära mig allt ikväll så att jag kan svara på frpgor, jag kan ju inte stå där uppe och verka dum haha. Förresten ska ni veta hur dålig min svenska är nu, jag kan varken stava eller bilda meningar...jag var tex på väg att stava verka "värka". Ajaj. Och jag träffade massa svenskar i helgen på en grej som jag ska berätta om senare och när jag skulle prata svenska var det helt onaturligt och kändes bara superkonstigt, jag var tvungen att tänka efter varje gång jag skulle säga nåt. Men allt det är väl ett bra tecken antar jag!
 
Nu ska jag ut och springa,
ha en bra kväll!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Martin berättade att det var -19° på morgonen idag, inte undra på att jag frös när jag CYKLADE till skolan..!

    2012-12-03 | 22:28:19
  • Malin säger:

    Martin berättade att det var -19° på morgonen idag, inte undra på att jag frös när jag CYKLADE till skolan..!

    2012-12-03 | 22:28:22
  • Sanna säger:

    Lycka till med föredragen. Du kan alltid svamla till något, fördelen är ju att ingen annan har någon aning! Guldläge!!

    2012-12-04 | 06:44:54
  • Pappa säger:

    Stackars dig som måste visa benen långt in i december. Det är tur att du springer regelbundet så att inte omgivningen överraskas.
    Hade du någon nytta av de papper som jag skickade till dig?
    Ha det riktigt bra och lycka till med föredragen.
    Kram Pappa

    2012-12-04 | 09:02:28

Kommentera inlägget här: