Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

THANKSGIVING

Kategori: I USA

Hej allihopa!
Jag är klar med allt thanksgiving-firande nu. Sammanfattningsvis var det mat och släkt. De första kom i onsdags, sen ännu fler på torsdagen och ännu lite fler i fredags. Det var aunts and uncles, grandparents, cousins, friends etc. Fullt hus med massa ca 4åriga barn som sprang runt. Jag har lekt några omgångar av "duck, duck, goose" och "hide and seek". Vi har även spelat massa kort och kollat på mysiga barn/julfilmer. Men maten måste ändå vara höjdpunkten under helgen, herre vad gott det var. Stuffing, kalkon, cranberries, potatismos, gravy, green beans, pumpkin pie, pecan pie osv. Vi alla åt nog för ett helt år, men jag har lärt mig att det är det thanksgiving går ut på(förutom själva grejen att visa vad man är tacksam för dåraa). Jag fick tyvärr inte uppleva black friday så har inget att säga om det:( Men men, idag är det söndag och jag ska försöka bli klar med mina julklappar till Sverige så jag kan skicka iväg dem. Det är nog det som jag saknar mest med Sverige(förutom familj+vänner), att kunna ta sig själv någonstans. Har man inte bil här så är man fast. Man kan inte cykla någonstans och det finns noll kollektivtrafik. Så vill jag göra något så måste jag be om skjuts och jag hatar att be om skjuts, känner mig mest ivägen då men har ju inget annat val. Jag ska aldrig mer klaga över min cykel hemma, det är ju världens bästa grej.
Nu kommer bilder från helgen:
 
Första bilderna:
Kaos i köket+hundbilder.
Eldbilderna:
Vi gjorde s'mores på kvällen. S'mores=kex+grillad marshmallow+choklad.
Sista bilden:
Jag och Jessica när hon målade mina naglar med hennes prinsessnagellack<3
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Åh vad roligt med så mycket bilder! Mer sånt.

    2012-11-26 | 11:20:49

Kommentera inlägget här: