Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

NHL

Kategori: I USA

Hejsan hoppsan lillebror!
 
Ännu en vecka har börjat men skola och fotbollsmatch. Vi spelade Sanderson och det blev vinst med 5-2. Men det var inte det jag hade tänkt att prata om idag utan jag tänkte berätta om vad jag hade för mig I lördags.
Då ni, då var jag på min första NHL-match. Det var våra alldeles egna Carolina Hurricanes mot Philly Flyers. Flyers vann med 5-2 så nu är jag Flyers-fan (hejar ju på de som vinner). Det var riktigt häftigt att se och jag fick till och med se den klassiska hattrick-grejen. Denna alltså:
Dock var det Philly som gjorde det så det va inte så manga kepsar på planen men ändå!
 
Efter matchen åkte vi hem igen och jag och Grace diskuterade sommarplaner och provade country outfits då jag nu har lånat hennes cowboyboots......Vi ska nämligen på countrykonsert i juni och köra riktigt sydstatsaktigt med tailgating innan och sen sitta på gräset och lyssna på Brad Paisley. Myyyyys.
Japp, vi vinade lite också.
 
I söndags jobbade jag ute i trädgården nästan hela dagen (stolt nu pappa?) och började kolla på en ny  serie. Exciiitiiiiing.
Hoppas ni får en bra vecka guys!
 
PS. Jag är hemma om 65 dagar..................DS.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Du får nog förklara begreppet "vina" för de som inte känner till det. Det kan annars missuppfattas och du kanske skickas hem....

    2013-04-23 | 09:08:19

Kommentera inlägget här: