Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

ASHEVILLE

Kategori: I USA

Flänger runt som en vante nu sista dagarna och känner att det kan bli kraschlandning nästa vecka när jag kommer hem men det är lugnt. Jag sover dåligt och det är så mycket blandade känslor att jag varken vet ut eller in. Det är så konstigt att människorna som jag har levt med i ett år plötsligt kommer vara på en annan kontinent om några dagar. Jag kommer sakna min värdfamilj så himla mycket. Det är först nu sista månaden som jag har börjat tänka på och uppskatta alla vardagsgrejer. Detta liv kommer inte tillbaka och det är först nu jag börjar inse det. Varje dag är det ett nytt hejdå och om bara 2 ynka dagar väntar det svåraste av dem alla. På måndag kl 11 ska jag alltså säga hejdå till min andra familj och jag gråter redan nu bara jag tänker på det. HATAR hejdån.
 
--------------------------------------------------------------------------
 
Men jag har haft 3 fina dagar i Asheville den här veckan iaf! Vi kom hem för ett litet tag sen och det är mitt i natten så jag borde sova för att vi ska upp tidigt imorgon också men jag känner att jag vill ha mina sista dagar uppe på bloggen så det struntar jag i. Vila kan man göra i graven (eller i Sverige hehe). Vi kom till Asheville i tisdags och checkade in på ett fint B&B. Onsdag var det ziplining och gå runt downtown, torsdag whitewater rafting och fredag(idag) tour på en turistbuss som pratade om the Biltmore och the history of massa hus/områden i Asheville. Sen till middag idag åt vi den absolut bästa steken jag någonsin har ätit.
Det var på ett hotell som ligger smack mitt i bergen som är väldigt fancy. Men alltså that steak!!! Och sen att det var till en helt fantastisk utsikt gjorde det hela snäppet bättre om det ens är möjligt. Så vill ni ha en matupplevelse, åk till Asheville, North Carolina.
Utsikten från middagen.
 
Anyways.... Jag har bara vanliga bilder men ni ska få se bilder från the zipline and the whitewater senare när jag får dem.
Jag och Sheila på "turistbussen".

 
En kväll gick vi och kollade när Nina spelade in hennes radioprogram också.
Haha Shelia photobombing.
 
Imorgon ska vi upp tidigt som sagt för att åka iväg på ett lake party. Go-kart, tubing och annat kul! Såatte jag lär sova nu. Imorgon kväll blir det en hejdåmiddag med Jim och sen häng med familjen. Wääää only 2 more days.
Jag ska avsluta med något positivt. Vissa kan kalla det skryt men jag tycker att jag förtjänar det.
TADAAAAAA. I aced it. Till och med A i sculpture haha. Den enda jag faktiskt är lite stolt över att jag fick A i är English 3 Honors. Det ska alltså vara för 17/18 åriga native speakers på en högra nivå. För egentligen är inte det här så imponerande. Om man är i klassrummet och har högre IQ än en fiskmås så att man faktiskt kopierar läxan från hen bredvid än så får man ju basically ett A. Eller lite credit ska jag väl ha ändå, jag har ju faktiskt gjort alla proven själv utan fusk. Men U.S. History vet jag inte hur jag fick A i eftersom jag totally winged the final. Nu babblar jag bara på känner jag. Vi hörs kanske imorgon natt också.
Glad midsommar på er också!
Harrå.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Woho grattis till betygen, grymt!!!

    2013-06-22 | 13:39:45
  • Mamma säger:

    Duktiga duktiga du!! Och vad kul att du orkar fortsätta att skriva på bloggen.

    2013-06-22 | 19:56:57

Kommentera inlägget här: