Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

MEMORIAL DAY

Kategori: I USA

 
Hej allihopa!
I helgen bilade vi upp till New Jersey, 10 timmar<3 Där träffade vi släkt och gick på en thread ceremony. Det är typ en indisk motsvarighet till konfirmation. Vi klädde upp oss i finkläder såg jag kände nästan att jag passade in:
Under lunchen kom de runt och gav en blessings där av den röda pricken och blomman.
Vi bodde i Jersey City hos några släktingar som hade sötaste 4-månaders bebisen som jag fick gosa med. Tyvärr spydde han också på mig men det var det värt. Vi stannade även i Maryland hos moms bror och käkade middag och sånt. Mest tid spenderade vi dock i bilen, 20 timmar på 2 och en halv dag.7
Jag och Moni.
Barnet i mitten med vita kläder va han som hade the ceremony.
 
Idag är det memorial day så vi är lediga från skolan, yeeeeey. Imorgon börjar alltså min sista vecka på Millbrook. Finally sommarlov. Men först finals. Nu ska jag ta tag i dagen.
Hejdå!
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Tänk vad mycket du får vara med om. Det är heeeelt otroligt! Du passar i sari<3

    2013-05-28 | 09:41:06

Kommentera inlägget här: