Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

RODEO

Kategori: I USA

SOMMARLOOOOOOV!!!!!
Ja men herregud va skönt. Det är Juni, 4 dagar till Florida och 20 dagar till Sverige. Lyckan är ju inte nådig.
 
Min första sommarlovskväll var extremt amerikansk. Vi gick nämligen på en rodeo. Cowboys, bull riding, barrel racing och hela paketet. Det var på gränsen till djurplågeri när de red på tjurarna som CLEARLY inte ville bli ridna på men tjurarna sa ifrån iaf. En cowboy va typ 2 cm från att bli trampad i ansiktet.....och en annan slog upp hakan...och en tredje bröt armen....men känner att de får skylla sig lite själva. Grejen går ut på att sitta kvar på tjuren i 8 sekunder och du blir då $500 rikare. Barrel racing är typ slalom med häst så snabbt du kan och det är det cowgirls som gör. Hela kvällen kändes lite som en film.
Sista bilden är han som nästan blev trampad i ansiktet.
 
Det hela var en rolig upplevelse och det var mycket hejande när någon klarade 8 sekunder. Jag blev nästan lite sentimental när nationalsången spelades, det var solnedgång och jag var omringad av cowboys haha. Kan inte fatta att jag lämnar USA snart.
Imorgon ska jag träffa en familj som funderar på att va host family nästa år och troligtvis gå på bio med Sheila. Och SOVA LÄNGE. Aaaaaa älskade ledighet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: