Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

FLORIDA

Kategori: I USA

BRA GREJ NUMMER 2:
Jag har ju varit i Florida en vecka med Lovisa och hennes värdfamilj!!! Det var helt sjukt bra och jag har fått göra så mycket roliga och häftiga saker som jag aldrig trodde att jag skulle få göra.
 
 
Jag flög ner i Söndags och så hämtade de upp mig på flygplatsen. Konstigt nog kändes det inte konstigt alls att se Lovisa igen, det va ju bara 4 månader sen sist haha. Därifrån åkte vi till Clearwater och gick runt och kolla lite i affärer/turistade oss. Sen åkte vi till en annan liten stad och mötte upp de andra i Lovisas värdfamilj och åt middag på en skaldjursrestaurang. Jag, Lovisa och Elian provade ostron. Jag och Elian gillade det men Lovisa tyckte det va ganska vidrigt.....
Sen åkte vi vidare till där vi bodde. Vi hade en golfbil på området som vi körde runt i. Vi tycker att vi är redo för körkort efter dessa parkeringar. Och haha...vad tycker ni om våra matchande outfits?
Vi har spelat minigolf. Gillar Lovisas stil skarpt!
DETTA. Alltså DETTA. Som jag sa till mamma, har ni någonsin vägarna förbi Tampa/Clearwater/Florida gör DETTA. Vi paddlade kajak i en helt kristallklar flod med exotiska djur, svingade oss ut i ett rep som Tarzan och ba njöt. Jag och Lovisa blev helt overwhelmed varje gång vi svängde och ba "det här är heeeeelt sjukt". Såklart går ju sånt här inte att fånga på bild men jag hoppas att min excitement gör det lite mer klart.
BUGSPRAY höhö.
Jag gör ett till inlägg istället, det blir för långt annars. Stay tuned.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Tack, Hedvig!
    För en jätte trevlig blogg, har verkligen uppskattat att få följa ditt äventyr och din vardag. Ser fram emot att få höra mer när du kommer hem, kram

    2013-06-17 | 15:02:33

Kommentera inlägget här: