Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

21 MAJ

Kategori: I USA

Tjeeeenareeee.
Jag har inte gjort en vanlig vardagsuppdatering på ett tag så det tänkte jag komma med nu. Idag har jag varit i skolan där vi bland annat röstade på nästa års student body president osv. Det är en väldigt seriös tillställning det där och alla som "tävlar" hade spelat in ett litet klipp  där de sa varför de skulle vinna. Det tog oss en timme att lyssna på alla så vi var väl inte jättefokuserade på de sista. Annars så består skolan mest av Reviews inför finals. Nu på kvällen har jag, Monika och Sheila(hon kom hem från college igår) varit ute och käkat och gått på bio. Det är en sak jag kommer sakna med USA, att kunna gå på bio för $2 en tisdagskväll.
 
I helgen ska jag bocka av ännu en stat, nämligen New Jersey. Det blir en 11 timmars biltur, jippiieee.....men det ska bli kul när vi väl är framme för att vi ska på en indisk traditionsgrej som jag inte riktigt vet var det är såatteee. Iaf, det är memorial day weekend så vi är lediga på måndag också, sweet. Sen går jag in på min sista vecka på high school. Just nu känner jag mest att det ska bli skönt men om jag ska tro Lovisa så kommer jag väl bli sentimental senare. Nej hörni, nu måste jag sova. Herregud alltså min svenska går stadigt utför...tänkte precis stava hörni "hurrni".
Vi hörs snart!
Jag blev en riktigt happy camper när detta skedde. Dock var inte Raleigh lika glada eftersom personen som svensken skadade med sin bentackling var Carolina Hurricanes bästa spelare, Eric Staal. Hoppsanhejsan.
En gruppbild från DC.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Är det du med solglasögon på gruppbilden?
    Sista skolveckan? Slutar inte du typ 7 juni?

    2013-05-22 | 10:45:56
  • Berit Pettersson säger:

    Dear Hedvig oj vad vi längtar efter dig. Skall bli så nice att få rå om dig igen. Kramar från farmor

    2013-05-22 | 18:47:29

Kommentera inlägget här: