Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

CLASSES

Kategori: I USA

Hey y'all! (har lärt mig säga det in real southern accent haha)
Kom nyss tillbaka från Millbrook high där jag mötte min counsellor och bestämde classes och sports osv. På min skola har vi 4 ämnen på hösten och 4 andra på våren, lektionerna är en och en halv timme långa och vi börjar........7.20 varje morgon:( Kommer dö av trötthet. Slutar iof runt 2 så det är nice. Träffade även tenniscoachen och pratade lite med henne men mitt första val är volleyboll men jag kan bara spela det om skolan har ett J.V team för jag platsar inte i varsity. Fick även en rundtur på skolan av mom, den är blå och vit och har tassar överallt för att vi är wildcats. Hela skolan såg precis ut som i filmerna med lockers, the gym och en gigantisk footballplan. Mom berättade att på fredagar är det football games och innan dom har man peprallys, ser fram emot det!
 
Mina ämnen jag valde var
 På hösten:
Team sports
Civics
Biologi
American Literature
 
På våren:
Sports medicine
Algebra
French
U.S History
 
Ser mest fram emot sports medicine, man lär sig hur man tar hand om olika sportskador och tejpar osv. För att jag skulle få ta det var jag tvungen att ta biologi så därför tog jag det men det är väl bra förberedelse för 2an i Sverige i guess. American Literature och U.S History var jag tvungen och ta och civics tog jag pga valet i november, kan vara kul att va lite insatt så man inte verkar dum. French och algebra så att jag inte glömmer allt. Team sports är precis som det låter så skadar ju inte med lite extra träning. Igår åt vi på en turkisk restaurang som hade väärldens godaste efterrätt så några såna slank ju ner. Men ska på yoga ikväll med mom så det gör inget!
 
Talk to you later!
 
I
Två bilder på min skola.
 
Om det är någon som vet hur man kan ladda upp filmer på bloggen så får ni gärna hjälpa mig, tack på förhand!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hann precis se det här innan det är dags att rusa till tåget. Kul! Det känns som om dina ämnesval verkar bra både för ditt år där och för nästa år här. Blir det för jobbigt får du väl byta. Du kommer garanterat ha det bästa uttalet i franska!!

    2012-08-13 | 16:00:32
  • Mamma säger:

    Hann precis se det här innan det är dags att rusa till tåget. Kul! Det känns som om dina ämnesval verkar bra både för ditt år där och för nästa år här. Blir det för jobbigt får du väl byta. Du kommer garanterat ha det bästa uttalet i franska!!

    2012-08-13 | 16:00:35
  • malin säger:

    Pappa blev helt galen när han hörde att du skulle bo i Raleigh, North Carolina! Hans favoritlag i basket, han följer dom slaviskt, så jag skulle hälsa att du måste se en match och sedan ta kort.
    Så himla glad att allt(verkar) blivit bra tillslut, hoppas du har det megabra och hälsa din mom och alla andra i familjen från en kär vän till dig!

    2012-08-13 | 16:19:09
  • BroderAxel säger:

    Hey Hedvig (like the owl)! Hoppas du har det grymt där borta, verkar som det alla fall:) Tycker också du har valt bra ämnen men det ska väl inte vara några problem för dig med fyra ämnen bara, det klarar du galant!

    PS. Så du inte glömmer bort svenskan helt, halvtimme är ett ord, inte två;)

    2012-08-13 | 19:15:17
  • broderaxel säger:

    Tar tillbaks min pinsamma rättelse lika snabbt som jag skrev den. Du har rätt, jag läste fel.

    2012-08-13 | 19:19:46
  • nelly säger:

    Gaah high school, du lär ju typ sätta upp nån bild på oss i ditt skåp, (jag måste godkänna först, vill ju inte se ut hur som helst när man ska visas för dina amerikanska vänner)!!

    2012-08-14 | 00:26:08
    Bloggadress: http://nellzi.devote.se
  • Maria R säger:

    Älskar att du redan blandar engelska och svenska!

    2012-08-15 | 19:20:24
  • Carinlantorp säger:

    Önskar jag vore 16 år och oxå fick gå på high school.. Det ser fantastiskt ut!! Ha det så bra o lycka till med alla ämnen. Stor kram!

    2012-08-15 | 22:26:41
  • Lovisa säger:

    Hey u! (Också southern accent) Kan nog hjälpa dig med bilderna... Särskilt nu när jag har börjat min web design, (fattade typ inget), men miss Teeter är snäll så det är tur! Men dags att skypa snart igen! Och har pratat med mom och hon sa att det inte skulle vara nå problem att hälsa på dig, eller det måste gå 5 månader först...

    2012-08-16 | 04:24:56
    Bloggadress: http://lovisaintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: