Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

LUMINARY

Kategori: I USA

 
Hej!
Igår kväll åkte vi först till en indisk restaurang och åt. Mycket god buffé var det.
Här käkar jag en slags pannkaka/bröd med potatis och två olika såser. Den oranga drycken framför mig är en indisk yougurtdryck som smakar smoothie.
Efter middagen åkte vi till ett neighborhood som hade luminaries. Den här bilden är från google bara för att visa hur det ser ut.
Jag när jag tänder ett av ljusen.
Sheila.
Sheila, Monika and me.
 
 
Seeen åkte vi till ett hus som hade den sjukaste upplysningen ever. Som ni ser så blinkar deras hus i takt med musiken. De hade till och med en burk där man kunde lämna bidrag till deras elräkning haha.
 
Efter allt detta åkte jag hem till Morgan. Vi åt judiska "potatispannkakor", spelade dreidel och tände menoran. Jag fick till och med presenter, hur gulligt som helst. Jag tror inte att jag har berättat vem Morgan är men hon är alltså en tjej i min English class. Hade en jätterolig kväll iaf!
 
MAMMA OCH PAPPA:
23 borde funka det enda är att vi kanske ska springa ett lopp då men jag ska höra hur det är med det och sen kan jag komma tillbaka till er.
 
Bara en vecka till julafton nu:))
Puss och kram!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Kom tillbaka till oss du.....Hihi så heter det ju inte på svenska. Kram

    2012-12-16 | 19:32:31

Kommentera inlägget här: