Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

LONG TIME NO SEE

Kategori: I USA

Här ekade det visst lite tomt enligt vissa.
 
Har haft en så sjuuukt bra helg men Sasha och hennes värdfamilj. Vi åkte till Myrtle beach, SC, i fredags efter skolan och har haft en hel helg med bara massa solande, badande, ätande(såklart) och en annan grej som ni ska få se bilder på senare. Det var iaf en av dom roligare grejerna jag har gjort i mitt liv. Vädret var helt perfekt, precis som ditt favoritväder, mamma. Kom hem i söndags kväll en aning rödare och blondare.
Fot mot strand hehe
Ni kommer få se massa mer bilder senare när jag orkar ladda över dom på datorn och när jag får bilder från Sasha.
 
 
Nu är det vardag här igen och händer väl inget fantastiskt direkt. Lever för helgerna för ärligt talat så suger High school ganska mycket. Jag går upp tidigt som attan, åker till skolan, går på art/english/team sports/lunch/civics/tennis och sen hem igen. Och inte som att det är ett överflöd på kompisar direkt. Har folk att prata och umgås med i skolan men mer än så är det inte. Försöker vara positiv men det är svårt. Denna veckan är det home coming week så vi har ett tema varje dag som man ska klä ut sig till.
Måndag:'Merica day. (Om ni är sega så betyder det röd, vit och blå)
Tisdag:Tacky tourist. (Hawaii skjorta, solkräm på näsan, strumpor i sandaler osv)
Onsdag: LEEEEDIGT. Tacka judendomen för det.
Torsdag:Generation day. Freshmen=babies Sophmores=awekward middleschoolers Juniors=Midlife crisis/adult Seniors=senior citizens
Fredag: Spirit day. (BLUE AND WHITE)
 
Har så mycket att berätta så här får ni en lista.
*Imorgon ska jag åka till Crabtree (mall) men Agnes, en annan svensk utbytesstudent som bor i Wake. Det blir nog skoj, alltid kul att prata med andra som gör samma sak.
*Min civicslärare frågade mig idag om jag ville ha ett föredrag för klassen om Sverige/att vara utbytesstudent.
*I helgen är det international festival här i Raleigh som jag ska jobba lite med AFS på.
*På fredag är det home coming game.
*Nästa vecka ska vi börja med ett gigantiskt project i English där det hela går ut på min American dream.....(kan tillägga att detta utgör 20% av mitt final grade)
*Hade team sports med ROTC i fredags, kunde inte gå/sitta/resa mig på hela helgen. ROTC är militären på skolan (man kan ta militär-sak som en class)
 
Nu börjar det här bli lite långt. Ikväll ska jag på ett world cultural club möte på skolan. Vi ska titta på Mamma Mia så tänkte att jag passade bra in där. Förhoppningsvis träffar jag lite skönt folk iaf!
Fett coola skolbussar. Smygfotade lite genom fönstret, man vill ju inte verka som en turist.
 
VI HÖRS <3
 

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Hej Hedvig
    Skönt att läsa din blogg och känna en positiv underton.
    Hoppas att det vänder och att du hittar bra vänner utanför familjen som du kan bygga en nära relation till.
    Hänga i
    Många kramar från din 49 åriga pappa

    2012-09-26 | 11:08:31
  • Mamma säger:

    Skönt att se att du börjar tappa svenskan. Hi hi. Jag är så nyfiken på vad det där roliga är. Wakeboard? Vattenskidor? Bygga sandslott?

    2012-09-26 | 15:38:22
  • Mamma säger:

    Skönt att se att du börjar tappa svenskan. Hi hi. Jag är så nyfiken på vad det där roliga är. Wakeboard? Vattenskidor? Bygga sandslott?

    2012-09-26 | 15:38:22

Kommentera inlägget här: