Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

SLEEPOVER/UNC TOUR

Kategori: I USA

Hej!
Hoppas ni myser framför mello som äkta svennar just nu! Jag gör ju då inte det såklart men jag har haft ett riktigt toppendygn. Igår efter skolan kom Grace och hämtade upp mig och så åkte vi till downtown Durham och gick runt och catchade up lite. Älskar Durham, så himla fin stad och de har börjat göra deras downtown mycket roligare. Massa fik, vinbarer och roliga affärer. Raleighs downtown är ganska dött vilket är synd för det har potential haha. Dagens stadsanalys. Iaf, efter det åkte vi hem till Grace och chillade lite. Vi stannade uppe och kollade på awekward graviditetsbilder haha.
Typ denna, say what???
Sen imorse när vi vaknade Grace ba "vi kanske ska sätta alarm". Så jag tittar på klockan och inser att vi måste åka från henne om 5 min för att hinna till dagens plan som var en tour av UNC. Så vi flög upp, fixade oss lite och tog bilen till närmaste Starbucks-drive-through och sen vidare till UNC. Där mötte jag upp andra utbyytesstudenter och några retournees som går på UNC. Vi fick en tour av campus och de berättade lite om hur det är att gå på college i USA och lite historia osv.
Dricker man från the old well (den där vita grejen) på den första dagen av terminen så ska man få straight A:s. Efter den lilla turen gick vi till Panera och käka lunch, här ser ni min fina italienska Alice. Efter lunch begav vi oss mot en liten minikonsert. Ackapella var det som vi fick se. Här får ni ett smakprov, en mash up av radioactive och Biebers As long as you love me.
 
Det var mitt dygn det. Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, min family är på science olympiad nu för att Monika tävlar men vi kommer säkert hitta på något senare. I veckan är det try-outs, känner mest jnfjiksbngishlkfnvjkhabva inför det. Kommer gråta/dö om jag inte kommer med. Meeeen på fredag åker jag till Nashville, TN, och träffar Lovisa!!!! Skönt att ha något sånt att se fram emot.
Hejdå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: