Hedvig i USA

Utbytesstudent i Raleigh, North Carolina USA 2012/2013

FÖRSTA DAGARNA

Kategori: I USA

Tjabba.
Livet leker här borta. Tänkte mest kika in och säga hej. Dagarna består av skidåkning, hot-tub och chill så har inte så mycket att klaga på.
Bergen som vi åker i är ca 4 km över havet så det är lite jobbigt att andas ibland.
Vackert kan man säga.
Det snöade sjukt mycket hela dagen igår, kolla bara bilen. Kändes lite som hemma.
Men all den snön ledde till att vi idag tog oss upp för lite off-pist åkning. Vi var tvungna att gå upp en bit för att komma till den här "backen" som är 5km lång. Det var puder hela vägen ner och alldeles, alldeles underbart.
Jag var glad fast det var ca minus 20.
Och till råga på allt åkte jag och tittade på x-games i söndags. Jag såg liksom Shaun White hoppa en meter över mitt huvud!!!! Helt crazy.
 
 
Denna var dock inte jätteskoj att se....
 
Men efter denna så stod man och gapade igen.
 
Sammanfattning:jag njuter.
Vi hörs nog senare i veckan.
Puss och kram!

Kommentarer

  • Berit Pettersson säger:

    Underbart är kort. Njut av åkningen. Här pulsar vi i snöslask. Kram

    2013-01-30 | 10:57:39

Kommentera inlägget här: